Developing Customer-oriented Business (10cr)
Code: R0213-3019
General information
- Enrollment
- 23.11.2020 - 29.11.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 14.01.2021 - 30.04.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 7 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLG2), Laurea Otaniemi, Finnish
Teachin methods
Opintojakso toteutetaan monimuototeutuksena.
Kampuksella toteutettavien lähipäivien lisäksi opiskelijat ja opiskelijatiimit toimivat itsenäisesti verkossa / tapaamisin.
Opintojaksolla kehitetään uutta liikeideaa tiimeissä. Projektin aikana syntyy ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään ja miten liiketoiminnan kehittämiseen liittyvät prosessit liittyvät toisiinsa. Projektin aikana tehdään vaiheittain liiketoimintasuunnitelma, johon kuuluu mm. toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvas ja Value Proposition Canvas , markkinointi, liikeideaan liittyvien palvelu- tai tuotekonseptien ideointi ja testaus asiakkaiden parissa. Lisäksi tehdään hinnoitteluun, myyntiin ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.
Henkilökohtaisena tehtävänä on monivalintatentti verkossa.
Location and time
Opintojakso alkaa 14.1.2021 ja päättyy 16.4.
Monimuotototeutus, jossa lähiopetusta Otaniemen kampuksella.
Opintojakso toteutetaan Canvas -oppimisympäristössä.
Tehtäväpalautusten deadlinet Canvasissa ja Pakissa.
Materials
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita (Laureassa kirjana ja e-kirjana)
Yrityksen perustamisoppaat (Canvas työtilassa)
Ohjaajien luennot.
Materiaalit on määritelty yksityiskohtaisesti Canvasissa.
Completion alternatives
Osaamisen näyttö.
Employer connections
Opintojaksolla kehitetään pääsääntöisesti täysin uutta liikeideaa, mutta opiskelijan on myös mahdollista ehdottaa olemassa olevan yrityksen liikeidean kehittämistä.
Exam schedules
Orientaatio ja ensimmäiset tunnit kampuksella 14.1. Lähiopetusta kampuksella seuraavina päivinä: 11.2, 11.3, 15.4 ja 16.4.
Tiimikohtaiset loppuarvioinnit / Zoom ( 1 h /tiimi sovitaan erikseen)
Muu työskentelyaikataulu on Campuksella.
Huomioithan, että aikatuluihin saattaa tulla pieniä muutoksia.
International connections
-
Student workload
Projektiin liittyviä osatehtäviä palautetaan tiimeittäin keskimäärin kerran viikossa. Tiimisopimuksessa on tärkeää määritellä tasapuoliset vastuut projektin osatehtävistä. Työskentelyaikaa tulee varata jokaiselle viikolle.
Tenttiin valmistautumiseen on hyvä varata riittävästi aikaa, sillä lukualue on melko laaja.
Content scheduling
Tunteja ja tehtävien palautuksia on viikoittain opintojakson aikana. Suurin osa tehtävistä tehdään tiimissä.
Further information
-
Objective
The student is able to
- develop customer-oriented business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- choose the right marketing measures for different target groups
- price products and services
- launch business operations and set up a company
Evaluation scale
H-5
Further information
-