Methodology Competence in Social Care Sector Client Work (10cr)
Code: R0034-3022
General information
- Enrollment
- 24.05.2021 - 30.05.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2021 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 9 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Lohja
- Teaching languages
- Seats
- 20 - 65
- Degree programmes
- Sosionomikoulutus (SSF2), Laurea Lohja (Finnish)
- Teachers
- Pauliina Partanen
- Hanna Nurmiranta
- Pilvi Niemelä
- Teacher in charge
- Hanna Nurmiranta
- Course
- R0034
Teachin methods
The implementation plan is available in Finnish.
Location and time
Lohjan kampus syksy 2021
Läsnäolovelvollisia päiviä:
31.8. Orientaatio
5.10. Verkkotentti
9.11. Kirjaamiskoulutus (koko päivä)
15.11. Ryhmätentti
7.12. Menetelmäseminaari (koko päivä)
Materials
Verkkotenttiin:
1. Raunio K., 2009. Olennainen sosiaalityössä. Luvut 1-6. Myös e-kirjana
2. Nivala, E. & Ryynänen, S., 2019. Sosiaalipedagogiikka. Kohti inhimillisempää yhteiskuntaa. Helsinki: Gaudeamus. Luvut 6-9. Myös e-kirjana.
3. Hirvonen, J. 2015. Avauksia sosiaaliohjauksen menetelmällisyyteen. Teoksessa Hirvonen, J., Niiranen-Linkama, P. ja Saksio, M. (toim.). Sosionomit asiakastyön kentillä. Mikkelin ammattikorkeakoulu. D: Vapaamuotoisia julkaisuja - Free Form Publications 53. Julkaisussa sivut. 13-33. Verkkojulkaisun osoite: https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/97130/URNISBN9789515885111.pdf? (Linkittyy ulkoiselle sivustolle.) sehttps://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/97130/URNISBN9789515885111.pdf? (Linkittyy ulkoiselle sivustolle.) sequence=1quence=1
4. Ranne, K., Sankari, A., Rouhiainen-Valo, T. & Ruusunen, T. (toim.) 2005. Sosiaalipedagoginen ammatillisuus. Madsenin kukasta toiminnan tulppaaniksi. Satakunnan ammattikorkeakoulu. Sarja D, muut julkaisut 1/2005. Tenttiin luetaan luvut sivut 14-44. Verkkojulkaisun osoite: http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/16533/Sosiaalipedagoginen_ammatillisuus.pdf? (Linkittyy ulkoiselle sivustolle.) sequence=1&isAllowed=y
Lukupiirissä ryhmätenttiä varten:
1. Näkki P. & Sayed 2015 Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. (e-kirja)
2. Helminen J. 2016 (toim.) Sosiaaliohjaus; lähtökohtia ja käytäntöjä (luvut 1,2,3,4,14 ja 15) (e-kirja)
3. Vapaavalintainen kirja sosiaalialan asiakastyön menetelmästä/menetelmistä
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opintototeutuksesta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta
Employer connections
LbD-projekti integroidusti Luovuus-opintojakson työpaikkojen kanssa
Exam schedules
Tärkeät päivämäärät kts. aikataulu yllä
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Laurean tutkintosääntö.)
International connections
Ei kv-yhteyksiä
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Opintojakson laatukriteerit on opiskelijan nähtävillä Canvasissa.
Objective
The student is able to
- recognize and outline various theoretical work orientations and working methods in client work
- use and apply social pedagogical, sociocultural and psychosocial methods and tools to support individuals, families and groups in different life stages
- manage the process of methodical and goal-oriented client work
- evaluate and document client work
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Opintojakson laatukriteerit on opiskelijan nähtävillä Canvasissa.