Siirry suoraan sisältöön

Hyvinvointipalveluiden innovatiivinen kehittäminen (5op)

Toteutuksen tunnus: R0208-3025

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
01.09.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Laurea Tikkurila
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 43
Koulutus
Sosionomikoulutus (SSV2), Laurea Tikkurila
Opettajat
Janika Lindström
Vastuuopettaja
Sanna Puhakka
Opintojakso
R0208

Opetusmenetelmät

Tavoitteena on, että jakson jälkeen opiskelija osaa:
• tunnistaa innovaatioiden trendit ja heikot signaalit
• tuottaa kokeiluja, pilotteja ja prototyyppejä asiakasarvon kehittämisessä
• käyttää luovan työskentelyn periaatteita palvelukehitysprosessissa ja asiakaslähtöisen toiminnan suunnittelussa

Opintojakso toteutetaan työpajojen (6 kpl) pienryhmätehtävien ja optimatehtävien kautta. Jakson aikana opiskelijat tutustuvat innovatiiviseen tapaan kehitellä uusia palveluja hyvinvointialalle: tässä hyödynnetään yhteistä työskentelyä työpajoissa, optiman verkkotehtäviä, vierailuja sekä ryhmässä tehtävää uuden palvelun ideointia/muotoilua. Jakson lopussa ryhmät esittelevät tuotetun uuden palvelukonseptin yhteisesti.
Opintojaksojen suorittaminen edellyttää osallistumista työpajoihin, aktiivista osallistumista ryhmätyöskentelyyn sekä opintojaksoon sisältyvien verkkotehtävien suorittamista hyväksytysti.

Aika ja paikka

Aloitus 20.10. Tikkurilassa, loput työpajat 22.10., 13.11. ja 11.12.

Oppimateriaalit

Optima-tilasta löytyy materiaaleja liittyen jakson teemoihin.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Vain HOT-menettely (ks. tarkemmat ohjeet Laurean ohjeistuksista)

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Ryhmätehtävä keskittyy johonkin työelämän osoittaman palvelun kehittämiseen/ innovoimiseen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 opintopiste vastaa noin 27 h oppimistyötä eli kokonaisuudessaan jakso teettä opiskelijalle töitä noin 135 h verran.

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa innovaatioiden trendit ja heikot signaalit
- tuottaa kokeiluja, pilotteja ja prototyyppejä asiakasarvon kehittämisessä
- käyttää luovan työskentelyn periaatteita palvelukehitysprosessissa ja asiakaslähtöisen toiminnan suunnittelussa

Arviointiasteikko

H-5

Siirry alkuun