Siirry suoraan sisältöön

Asiakassuhteiden johtaminen (5op)

Toteutuksen tunnus: A9126-3016

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
23.05.2022 - 29.05.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
24.08.2022 - 12.10.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen (MSA2), Laurea Leppävaara
Opettajat
Anne Turunen
Vastuuopettaja
Anne Turunen
Ryhmät
MSA221SN
Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen, päivätoteutus, S21, Leppävaara
Opintojakso
A9126

Opetusmenetelmät

Luennot 24.8 ja 31.8 Zoomissa https://laurea.zoom.us/my/annentupa.
Muut luennot lähiopetus Leppävaarassa keskiviikkoisin 12.30-15, tilassa 236.

Oppimateriaalit

Bergström, S. & Leppänen, A. 2015: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing. (soveltuvin osin: ss. 417-451)
Grönroos,C. 2010: Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOYPro. (soveltuvin osin: ss. 46-73, 174-220)

Hellman, K., Peuhkurinen, E. & Raulas, M. 2005. Asiakasjohtamisen työkirja. Juva: WSOY.
(Gummesson, E. 2004: Suhdemarkkinointi. 4P:stä 30R:ään. Helsinki: Talentum.)
Muu CRM-kirjallisuus, mm.:
Kumar and Reinartz: Customer Relationship Management; Concept, strategy and tools. Springer 2nd ed.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Itsenäinen suoritus mahdollinen ja sovittavissa opettajan kanssa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Asiakkuuksien tarkastelu omien asiakkuuksien sekä töiden kautta.
Mahdollisia vierailijaluentoja.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

24.8.2022 12.30 - 15.00, tila 236 , Kick off - aloitustapaaminen
(pakollinen läsnäolo)
12.10.2022 12.30 - 15.00, tila 236 Lopetus

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetus ja siihen valmistautuminen 40 h
Yksilötyö 40 h
Asiakasstrategia tehtävä (tiimityö) 30 h
Muut tehtävät (valinnan mukaan yksilö-, pari- tai tiimityö) 25 h

Sisällön jaksotus

Opintojakson keskeinen sisältö:

•Erilaiset asiakas- ja kumppanuussuhteet
•Asiakassuhdemarkkinointi
•Asiakaslupaus ja arvonluonti
•Asiakkuuden elinkaari
•Asiakkuuksien hallinnan perusprosessit
•Asiakaskannattavuus
•Tulevaisuuden asiakassuhteiden johtaminen

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssin tehtävät ja aikataulu esitellään ensimmäisellä opetuskerralla. Alustana käytetään Canvasia.

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- rakentaa ja kehittää asiakkuussuhteita
- johtaa asiakkuuksien hallintaa

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Kurssin tehtävät ja aikataulu esitellään ensimmäisellä opetuskerralla. Alustana käytetään Canvasia.

Siirry alkuun