Business Planning (10cr)
Code: HL00BQ79-3016
General information
- Enrollment
- 22.05.2023 - 28.05.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 31.08.2023 - 31.12.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 40 - 100
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLD2), Laurea Verkkokampus
- Teachers
- Tarmo Pallari
- Hanna Schroderus
- Anna-Maija Tapojärvi
- Teacher in charge
- Tarmo Pallari
- Groups
-
HLD223KALiiketalouden koulutus, verkko-opinnot, K23, Verkkokampus
- Course
- HL00BQ79
Teachin methods
Opintojakso toteutetaan Canvasissa verkkototeutuksena.
Opintojaksolla kehitetään uutta liikeideaa tiimeissä. Projektin aikana syntyy ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään ja miten liiketoiminnan kehittämiseen liittyvät prosessit liittyvät toisiinsa. Projektin aikana tehdään vaiheittain liiketoimintasuunnitelma, johon kuuluu mm. toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvas ja Value Proposition Canvas, markkinointi, liikeideaan liittyvien palvelu- tai tuotekonseptien ideointi ja testaus asiakkaiden parissa. Lisäksi tehdään hinnoitteluun, myyntiin ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.
Henkilökohtaisena tehtävänä on monivalintatentti verkossa.
Location and time
Opintojakso alkaa 31.8. ja päättyy 7.12.2023. Opintojakson aloitustapaaminen (luentoja ja ryhmätyöskentelyä) on 31.8. klo 16-19. Aloitustapaamiseen osallistumista odotetaan kaikilta ryhmätyöskentelyn aloittamisen vuoksi.
Opintojakso toteutetaan Canvas -oppimisympäristössä. Canvas työtila avautuu 31.8. mennessä. Opintojakso on verkkototeutus, joka sisältää Zoom verkkotapaamisia sekä tiimityöskentelyä koko opintojakson ajan.
Verkkotapaamisten aikataulut sekä tehtävien deadlinet löytyvät Pakista.
Verkkotapaamiset muodostuvat luennoista/alustuksista sekä ryhmätyöskentelystä. Sen vuoksi verkkotapaamisissa jokaisesta ryhmästä olisi hyvä olla paikalla vähintään 3 opiskelijaa.
Verkkotapaamiset järjestetään Zoom- huoneessa: https://laurea.zoom.us/j/68644039563
Opintojaksolla tehtävä henkilökohtainen verkkotentti on auki 6 - 9.11.
Canvas -työtilassa on tarkempaa ohjeistusta aikataulun suhteen.
Materials
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita (Laureassa kirjana ja e-kirjana)
Yrityksen perustamisoppaat (Canvas -työtilassa)
Ohjaajien luennot.
Materiaalit on määritelty yksityiskohtaisesti Canvasissa.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.
Näytöt suoritetaan Laurean normaalin käytännön mukaisesti. Katso lisätietoa Opiskelijaintrasta.
Employer connections
Opintojaksolla kehitetään pääsääntöisesti täysin uutta liikeideaa, mutta opiskelijan on myös mahdollista ehdottaa olemassa olevan yrityksen liikeidean kehittämistä.
Exam schedules
Opintojakso alkaa 31.8. ja päättyy 7.12.2023. Opintojakson aloitustapaaminen (luentoja ja ryhmätyöskentelyä) on 31.8. klo 16-19. Aloitustapaamiseen osallistumista odotetaan kaikilta ryhmätyöskentelyn aloittamisen vuoksi.
Verkkotapaamiset muodostuvat luennoista/alustuksista sekä ryhmätyöskentelystä. Sen vuoksi verkkotapaamisissa jokaisesta ryhmästä tulisi olla paikalla vähintään 3 opiskelijaa. Opintojakson aikataulu on Pakissa.
Opintojaksolla tehtävä henkilökohtainen verkkotentti on auki 6 - 9.11.
Student workload
Opintojakson laajuus on 10 opintopistettä, joka vastaa noin 270 tuntia.
Opintojakso etenee vaiheistetusti kohti lopullista arvioitavaa palautusta. Ryhmätyötä varten jokaiselle ryhmälle määritetään oma ohjaaja.
Ryhmätyöskentelyaikaa tulee varata jokaiselle viikolle.
Tenttiin valmistautumiseen on hyvä varata riittävästi aikaa, sillä lukualue on melko laaja.
Content scheduling
Verkkotapaamisten aikataulut sekä tehtävien deadlinet löytyvät Pakista.
Objective
The student is able to
- recognize existing trends and customer needs
- productize an offering based on customer benefits and the customer experience
- apply different business models and processes
- create a business plan considering sustainable business practices*
*The addition 'considering sustainable business practices' comes into effect on August 1, 2024.
Evaluation scale
H-5