Customer Relationship Management (5cr)
Code: A9126-3022
General information
- Enrollment
- 28.11.2022 - 04.12.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2023 - 31.07.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen (MSA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
- Teachers
- Anne Turunen
- Teacher in charge
- Anne Turunen
- Groups
-
MSA222KNPalveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen, päivätoteutus, K22, Leppävaara
- Course
- A9126
Teachin methods
Luennot alkavat 4.4 Leppävaarassa tilassa 232A.
Kurssi, aikataulu ja tehtävät esitellään tuolloin.
Viimeinen luento ja tiimityöesitykset 16.5 tilassa 232A.
Materials
Bergström, S. & Leppänen, A. 2015: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing. (soveltuvin osin: ss. 417-451)
Grönroos,C. 2010: Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOYPro. (soveltuvin osin: ss. 46-73, 174-220)
Hellman, K., Peuhkurinen, E. & Raulas, M. 2005. Asiakasjohtamisen työkirja. Juva: WSOY.
(Gummesson, E. 2004: Suhdemarkkinointi. 4P:stä 30R:ään. Helsinki: Talentum.)
Muu CRM-kirjallisuus, mm.:
Kumar and Reinartz: Customer Relationship Management; Concept, strategy and tools. Springer 2nd ed.
Completion alternatives
Itsenäinen suoritus mahdollinen ja sovittavissa opettajan kanssa.
Employer connections
Asiakkuuksien tarkastelu omien asiakkuuksien sekä töiden kautta.
Mahdollisia vierailijaluentoja.
Exam schedules
Luennot alkavat 4.4 Leppävaarassa tilassa 232A.
Kurssi, aikataulu ja tehtävät esitellään tuolloin.
Viimeinen luento ja tiimityöesitykset 16.5 tilassa 232A.
Student workload
Lähiopetus ja siihen valmistautuminen 40 h
Yksilötyö 40 h
Asiakasstrategia tehtävä (tiimityö) 30 h
Muut tehtävät (valinnan mukaan yksilö-, pari- tai tiimityö) 25 h
Content scheduling
Opintojakson keskeinen sisältö:
•Erilaiset asiakas- ja kumppanuussuhteet
•Asiakassuhdemarkkinointi
•Asiakaslupaus ja arvonluonti
•Asiakkuuden elinkaari
•Asiakkuuksien hallinnan perusprosessit
•Asiakaskannattavuus
•Tulevaisuuden asiakassuhteiden johtaminen
Further information
Kurssin tehtävät ja aikataulu esitellään ensimmäisellä opetuskerralla. Alustana käytetään Canvasia.
Objective
The student is able to
- build and develop customer relationships
- manage customer relationships
Evaluation scale
H-5
Further information
Kurssin tehtävät ja aikataulu esitellään ensimmäisellä opetuskerralla. Alustana käytetään Canvasia.