Information Management in Social and Health Care (5cr)
Code: A9511-3002
General information
- Enrollment
- 18.05.2020 - 24.05.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.12.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Management and Development in Social and Health Care Reform (SYA5), Laurea Leppävaara (Finnish)
- Teachers
- Outi Ahonen
- Course
- A9511
Teachin methods
Opintojakson opetus koostuu lähipäivistä sekä verkko-opetuksesta. Oppiminen toteutuu työskentelemällä yhteistoiminnallisesti sekä lähipäivissä että verkossa Laurean verkko-oppimisympäristö Optimassa.
Location and time
Opintojakson lähipäivät ovat: 5.9, 2.10; 3.12 (klo 9.00-16.30)
Materials
Opintojakson oppimateriaali löytyy oppimisympäristö Optimasta opintojakson työtilasta.
Completion alternatives
Opintojaksolla ei ole valinnaista suoritustapaa.
Employer connections
Opintojakson tehtävä tehdään aitoon työelämään sovellettavaksi. Opintojakson päätehtävässä harjoitellaan tieteellisen tutkitun näyttöön perustuvan Evidence Based tiedon hakua ja käyttöä kansainvälisistä tietokannoista.
Content scheduling
Opiskelija lunastaa opiskelupaikan opintojaksolla olemalla läsnä orientaatiopäivässä.
Opintojaksolla on kolmeen lähipäivään kuuluvia (artikkelin lukua) ja verkkoon liitettyjä tehtäviä (MOOC-tehtävä), jotka ovat osa opintojakson suoritusta.
Opintojaksolla tehdään yksi esseemäinen päätehtävä sekä siihen liittyvä esittelyvideo. Video tuotetaan viimeiseen lähipäivään.
Objective
Opiskelija osaa
- laajentaa tietouttaan tulevaisuuden sosiaali- ja terveydenhuollon tietojenkäsittelystä ja tiedonhallinnan prosessin kehittämistarpeista toiminnan suunnittelusta, toteutukseen ja arviointiin
- määritellä sosiaali- ja terveydenhuollon muutoksessa nopeasti kehittyviä asiakaslähtöisiä palvelutarpeita
- hahmottaa ja ymmärtää tulevaisuuden asiakkaan tietotarpeita hyvinvointialueiden digitaalisessa palveluympäristössä
- hahmottaa ja ymmärtää näyttöön perustuvuuden merkitys osana tiedonhallintaa
- hahmottaa ja ymmärtää sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasta ja potilastietojen hallintaa koskevan lainsäädännön
- arvioida ja kehittää dokumentoinnin käytänteitä
Evaluation scale
H-5