Asiakaslähtöiset palvelut (5op)
Toteutuksen tunnus: A9125-3010
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 18.05.2020 - 24.05.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.09.2020 - 31.10.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Laurea Leppävaara
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 13 - 40
- Koulutus
- Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen (MSA2), Laurea Leppävaara
Opetusmenetelmät
Tällä opintojaksolla luodaan pohjaa asiakaspalvelun -ja kokemuksen maailmaan.
Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena, opetuskielenä suomi.
Opintojakson jälkeen opiskelija osaa:
• Tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
• Esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
• Tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
• Ideoida ja suunnitella asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun
menetelmiä käyttäen
Aika ja paikka
Syksyllä 2020 toteutus hybridimallisesti, osa opetuksesta lähiopetuksena Leppävaarassa ja osa verkossa Zoomissa. Tarkemmin toteutus käydään läpi ensimmäisellä kerralla (lähitapaaminen).
Oppimateriaalit
Perusteoksina opintojaksolla Yrityksen asiakasmarkkinointi (Seija Bergström, Arja Leppänen) sekä Palvelujen johtaminen ja markkinointi (Christian Grönroos). Opiskelijoita kannustetaan etsimään itsenäisesti laajalti aihealueeseen liittyvää lähdemateriaalia (suomi & englanti). Lisäksi opintojakson aikana materiaalissa hyödynnetään kulloinkin ajankohtaista materiaalia, joka tukee opiskelijoiden oppimista.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla toteutetaan työelämäyhteistyössä projekti, joka tukee oppimista. Kumppanina Laurean avainkumppaniyritys Antell.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ensimmäisellä kerralla pakollinen läsnäolo. Jotta opintojaksosta saa mahdollisimman paljon oppia, on suositeltavaa osallistua aktiivisesti myös muille lähitunneille. Kumppanin kanssa toteutettava projekti edellyttää osallistumista tunneille.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 134 tuntia.
Opintojakson kokonaisarvosana koostuu kahdesta eri osasta:
1) Book review -tehtävä (henkilökohtainen), allokoitu työaika 35h
2) projektityö (ryhmätyönä), allokoitu työaika 75h + esityksen valmistelu 4h
Arviointikriteerit ja tehtävien sisältö käydään läpi opintojakson alussa, ne löytyvät opintojakson alkaessa myös opintojakson Canvas-työtilasta.
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
- esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
- tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
- ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty