Career Planning: Working Life Competences (1cr)
Code: R0182-3086
General information
- Enrollment
- 23.11.2020 - 29.11.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 21.01.2021 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 1 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus (HTA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
- Teachers
- Seija Tiainen
- Ilona Frisk
- Course
- R0182
Teachin methods
Tämän opintojakson aikana pohdit tulevaa uraasi ja teet siihen liittyviä asioita. Lisäksi valitset itseäsi kiinnostavan osa-alueen työstettäväksi ja käyt oman opettajatuutorisi kanssa kaksi HOPS-keskustelua.
Opintojakson ensimmäisen osan (0,5 op) suoritus on Suunta työuralle- tehtävä.
Tämän lisäksi ensimmäiseen osaan sisältyy kaksi HOPS-keskustelua, joihin tulee valmistautua. Valmistautumisohjeet löydät kohdasta HOPS -keskusteluun valmistautuminen.?
Opintojakson toinen osa (0,5 op) muodostuu valinnaisista kokonaisuuksista.?? Voit valita toisen tehtävän?omien kiinnostuksen kohteidesi ja tarpeidesi mukaisesti ja saat tarvittaessa tukea opettajatuutoriltasi?sopivan tehtävän valinnassa ja voit suunnitella yhdessä hänen kanssa, minkälaisia sisältöjä ja kokonaisuuksia sinun kannattaa valita. Näitä teemoja ovat mm. hyvinvointi, uratoiveet, työnhakutaidot ja työelämätietous ja yrittäjyys.
Location and time
Opintojakso on tarkoituksenmukaista suorittaa 3. opiskeluvuonna. Tai aikasemmin, mikäli suoritat tutkintoa nopeutetussa aikataulussa.
Materials
heismateriaalista on koottu vinkit opintojakson Canvas-työtilaan.
Employer connections
Alumni ja muu työelämäyhteistyö
Student workload
uunta työuralle – tehtävä, HOPS-keskustelut ja valinnainen tehtävä n. 27 tuntia.
Content scheduling
Suunta työuralle –suunnitelma, Hops –keskustelut, ryhmäkeskustelut ja valinnainen tehtävä. Opintojakso suoritetaan viimeisen lukuvuoden aikana.
Objective
The student is able to
- describe the meaning of his/her general working life competences in the world of work
- apply for a job using a portfolio amongst other things
- apply his/her knowledge of employee rights and responsibilities for his/her employment
Evaluation scale
Approved/Failed