Developing Customer-oriented Business (10cr)
Code: R0213-3018
General information
- Enrollment
- 23.11.2020 - 29.11.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 05.02.2021 - 20.05.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 10 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLD2), Laurea Verkkokampus
Teachin methods
Opintojakso toteutetaan Canvasissa verkkototeutuksena.
Opintojaksolla kehitetään uutta liikeideaa tiimeissä. Projektin aikana syntyy ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään ja miten liiketoiminnan kehittämiseen liittyvät prosessit liittyvät toisiinsa. Projektin aikana tehdään vaiheittain liiketoimintasuunnitelma, johon kuuluu mm. toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvas ja Value Proposition Canvas, markkinointi, liikeideaan liittyvien palvelu- tai tuotekonseptien ideointi ja testaus asiakkaiden parissa. Lisäksi tehdään hinnoitteluun, myyntiin ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.
Henkilökohtaisena tehtävänä on monivalintatentti verkossa.
Location and time
Opintojakso alkaa 5.2 ja päättyy 7.5.
Opintojakso toteutetaan Canvas -oppimisympäristössä.
Verkkototeutus, joka sisältää Zoom verkkotapaamisia sekä tiimityöskentelyä koko opintojakson ajan viikoittain.
ZOOMit: 5.2, 10.2, 26.2, 19.3, 9.4, 7.5. (kts Pakki)
Opintojaksolla tehtävä verkkotentti on auki 15-16.4.
Muut opintojakson aikataulut ovat Canvasissa.
Tehtäväpalausten deadlinet Canvasissa ja Pakissa.
Materials
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita (Laureassa kirjana ja e-kirjana)
Yrityksen perustamisoppaat (Canvas -työtilassa)
Ohjaajien luennot.
Materiaalit on määritelty yksityiskohtaisesti Canvasissa.
Completion alternatives
Osaamisen näyttö.
Employer connections
Opintojaksolla kehitetään pääsääntöisesti täysin uutta liikeideaa, mutta opiskelijan on myös mahdollista ehdottaa olemassa olevan yrityksen liikeidean kehittämistä.
Exam schedules
Zoom orientaatio 5.2
Zoom 10.2.
Zoom 26.2.
Zoom 19.3.
Zoom 9.4
Verkkotentti auki 14-15.4.
Zoom loppuesitykset 7.5.
Tiimikohtaiset loppuarvioinnit / Zoom ( 1 h /tiimi sovitaan erikseen)
Muu työskentelyaikataulu on Canvasissa.
International connections
-
Student workload
Projektiin liittyviä osatehtäviä palautetaan tiimeittäin keskimäärin kerran viikossa. Tiimisopimuksessa on tärkeää määritellä tasapuoliset vastuut projektin osatehtävistä. Työskentelyaikaa tulee varata jokaiselle viikolle.
Tenttiin valmistautumiseen on hyvä varata riittävästi aikaa, sillä lukualue on melko laaja.
Content scheduling
Tunteja ja tehtävien palautuksia on viikoittain opintojakson aikana. Suurin osa tehtävistä tehdään tiimissä.
Further information
-
Objective
The student is able to
- develop customer-oriented business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- choose the right marketing measures for different target groups
- price products and services
- launch business operations and set up a company
Evaluation scale
H-5
Further information
-