Skip to main content

Marketing Communications (10cr)

Code: V1581-3003

General information


Enrollment
24.05.2021 - 30.05.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.09.2021 - 13.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
8 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Seats
20 - 45
Degree programmes
Kauneudenhoito- ja kosmetiikka-alan koulutus (PKV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
Jyrki Innanen
Auli Hietanen
Jussi Järvi
Teacher in charge
Auli Hietanen
Scheduling groups
Pienryhmä 1 (Size: 5 . Open UAS : 5.)
Groups
PKV221SA
Kauneudenhoito- ja kosmetiikka-alan koulutus, monimuotototeutus, S21, Tikkurila
Small groups
Pienryhmä 1
Course
V1581

Teachin methods

Markkinoinnin luennot ja Photoshop-kuvankäsittelyohjelman käyttö
Sisältö:
Trendit
Markkinointimix
Kosmetiikka mainonta
Kuluttajakäyttäytyminen
Digimarkkinonointi
Photoshop
Markkinoinnin portfolion työstäminen, Photoshop-tehtävät, muut tehtävät

Location and time

Tikkurila

Materials

Luentomateriaali Optimassa

Completion alternatives

Jos sinulla on opintojakson tavoitteisiin liittyvää osaamista (AHOT) tai mahdollisuus hankkia sitä työelämässä (TOPI), ole yhteydessä opintojakson vastuuopettajaan ennen opintojakson alkamista

Student workload

1 opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä. Eli 5 op on 135 tuntia työtä.

Content scheduling

Markkinointi 9 op
Photoshop 1 op

Objective

The student is able to
- plan the marketing communications of a company in the cosmetics sector
- evaluate the use of the competition methods of marketing in all-inclusive marketing of a company
- determine the target group of marketing
- plan the digital marketing of a company
- analyse factors that shape images in the marketing in the cosmetics sector
- produce visual marketing material

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page