Study Skills and Professional Orientation (2cr)
Code: YY00BN52-3092
General information
- Enrollment
- 01.01.2021 - 31.12.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.07.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Sosionomikoulutus (SSY2), Laurea yhteinen (Finnish)
- Teachers
- Mirva Alapoikela
- Katja Hämäläinen
- Course
- YY00BN52
Teachin methods
Opiskelutaidot ja ammatillinen orientoituminen -kurssi toteutetaan verkossa pääosin Teams sovellusta käyttäen.
Kurssi kulkee rinnallasi koko opintojesi ajan.
Kurssi liittyy vahvasti tuutorointiin, tutor-tunteihin sekä Hops-keskusteluihin niin ryhmässä kuin yksilöajoilla.
Kurssi tukee sinua pohtimaan omaa tulevaisuuden työuraasi sosionomi amk näkökulmasta ja antaa sinulle eväitä opintojesi suunnitteluun opintojen edetessä.
Materials
Kaikki kurssiin liittyvä materiaali aikatauluineen löytyy Canvas oppimisalustalta
Student workload
Opiskelijan keskimääräinen ajankäyttö ja kuormitus
Arvio työtuntien jakautumisesta opintojaksolla (yht.noin 54 -60 h):
- Ryhmätapaamiset 12 - 16 h
- Ennakkotehtävä, opiskelusuunnitelma ja HOPS-keskustelut valmistautumisineen 15 - 20 h
- Valinnainen osuus 27 h
Further information
The learning outcomes are assessed by using level 1 of Laurea's common assessment criteria.
Objective
The student is able to
- plan their studies, taking into account prior learning and employment opportunities in the field
- understand the significance of internationality in the job market
- obtain information about opportunities for developing competences
- apply different learning techniques
- assess their personal well-being and its significance for their professional resilience
- assess their need for guidance and support
- identify and evaluate personal strengths and development needs
Evaluation scale
Approved/Failed