Pedagogical Competence in Early Childhood Education (10cr)
Code: R0094-3014
General information
- Enrollment
- 24.05.2021 - 30.05.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.09.2021 - 19.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 10 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 80
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
- Teachers
- Pirjo Pohjasniemi
- Teacher in charge
- Pirjo Pohjasniemi
- Scheduling groups
- Pienryhmä 1 (Size: 40 . Open UAS : 40.)
- Small groups
- Pienryhmä 1
- Course
- R0094
Teachin methods
The implementation plan is available in Finnish.
Location and time
[Kenttä ei ole Laureassa käytössä]
Materials
Tiedot oppimateriaaleista löytyvät Canvas-oppimisympäristöstä.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opintototeutuksesta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta
Exam schedules
7.9.2021 klo 17-18.30 opintojakson orientaatio
19.10.2021 klo 16.30-19.30 tentti seuraavista kirjoista:
- Nurmi, J-E., Ahonen,T., Lyytinen, H., Lyytinen, P., Pulkkinen, L., & Ruoppila, I. 2018. Ihmisen psykologinen kehitys, luku Varhaislapsuus.
- Sajaniemi, N., Suhonen, E., Nislin, M. & Mäkelä, J. 2015. Stressin säätely.
- Sainio,T., Pajulahti, R., Sajaniemi, N. 2020. Näin tuet lapsen itsesäätelyä. Hyvinvoinnin pedagogiikka varhaiskasvatuksessa.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”
Student workload
Yksi opintopiste vastaa noin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Content scheduling
Opinnoissa on seuraavat osiot:
- Varhaiskasvatuksen perusteet 3 op
- Lapsen kasvu, kehitys ja oppiminen 3 op
- Lapsen osallisuus 2 op
- Huoltajien kanssa tehtävä yhteistyö 2 op
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Objective
The student is able to:
- analyse the value base, aims and underpinning knowledge of early childhood education
- take a child's characteristic ways of acting into account in education
- recognize the significance of inclusion, communality and dialogical interaction in a child's growth, development and learning
- create preconditions for an educational partnership and cooperation
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.