Service Users as Developers (5cr)
Code: V1568-3003
General information
- Enrollment
- 24.05.2021 - 30.05.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2021 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Customer-Oriented Development of Social Service Practices (ZYV4), Laurea Tikkurila (Finnish)
- Teachers
- Eeva Järveläinen
- Teemu Rantanen
- Course
- V1568
Teachin methods
Opintojakso sisältää kontaktiopetusta sekä oppimistehtävän. Oppimistehtävässä perehdytään sosiaalipalveluiden ja niiden lähialojen käyttäjälähtöiseen kehittämiseen sekä kokemusasiantuntijoiden hyödyntämiseen kehittämisessä. Oppimistehtävä tapahtuu hanketoteutuksena ja se tehdään ryhmissä.
Location and time
Kontaktiopetuspäivät:
to 14.10. koko päivä (Tikkurila)
to 18.11. koko päivä (Tikkurila)
Opintojakson hanketoteutuksen takia osallistuminen kontaktiopetukseen pakollinen.
Materials
Suositeltava oppimateriaali löytyy oppimisalustasta ennen opintojakson toteutuksen alkua
Employer connections
Opintojakso toteutetaan yhteistyönä Keijo-koulutuksen kanssa. Rikostaustaiset kokemusasiantuntijat osallistuvat kontaktikerroille ja oppimistehtävässä korostuu yhteistyö kokemusasiantuntijodien kanssa sekä kokemusasiantuntijoiden näkökulman hahmottaminen.
Exam schedules
9.9. Oppimistehtävien ohjeistus ja jako ryhmiin (orientaatiopäivän yhteydessä)
14.10. Alkuluento ja kokemusasiantuntijoiden ryhmähaastattelu
15.11. Power point -esityksen palautus (rymätehtävä)
18.11. Seminaari ja tulosten esittely
30.11. Reflektioraportin palautus (yksilötehtävä)
Student workload
Kontaktiopetus ja seminaari 16 h
Opintojakson oheiskirjallisuuteen perehtyminen 40 h
Ryhmätyöskentely ja power Point -esityksen laadinta 30 h
Reflektioraportti 40 h
Objective
Opiskelija
- ymmärtää asiakas- ja kansalaisnäkökulman merkityksen sosiaalipalvelujen kehittämisessä,
- osaa tunnistaa kansalaisten tarpeista lähteviä sosiaalialan työn kehittämistarpeita ja
- ymmärtää kokemusasiantuntijuuden hyödyntämiseen liittyvät mahdollisuudet ja haasteet.
Content
- Sosiaalipalvelujen käyttäjälähtöiset kehittämis- ja arviointimenetelmät, kansalaislähtöinen tarveanalyysi
- Yhteiskunnallisen osallistamisen, valtaistamisen ja vaikuttamistyön menetelmät
- Digitalisaatio sosiaalipalveluissa ja niiden kehittämisessä
Evaluation scale
H-5