Skip to main content

Service Users as Developers (5cr)

Code: V1568-3003

General information


Enrollment
24.05.2021 - 30.05.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Seats
0 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Customer-Oriented Development of Social Service Practices (ZYV4), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
Eeva Järveläinen
Teemu Rantanen
Course
V1568

Teachin methods

Opintojakso sisältää kontaktiopetusta sekä oppimistehtävän. Oppimistehtävässä perehdytään sosiaalipalveluiden ja niiden lähialojen käyttäjälähtöiseen kehittämiseen sekä kokemusasiantuntijoiden hyödyntämiseen kehittämisessä. Oppimistehtävä tapahtuu hanketoteutuksena ja se tehdään ryhmissä.

Location and time

Kontaktiopetuspäivät:
to 14.10. koko päivä (Tikkurila)
to 18.11. koko päivä (Tikkurila)

Opintojakson hanketoteutuksen takia osallistuminen kontaktiopetukseen pakollinen.

Materials

Suositeltava oppimateriaali löytyy oppimisalustasta ennen opintojakson toteutuksen alkua

Employer connections

Opintojakso toteutetaan yhteistyönä Keijo-koulutuksen kanssa. Rikostaustaiset kokemusasiantuntijat osallistuvat kontaktikerroille ja oppimistehtävässä korostuu yhteistyö kokemusasiantuntijodien kanssa sekä kokemusasiantuntijoiden näkökulman hahmottaminen.

Exam schedules

9.9. Oppimistehtävien ohjeistus ja jako ryhmiin (orientaatiopäivän yhteydessä)
14.10. Alkuluento ja kokemusasiantuntijoiden ryhmähaastattelu
15.11. Power point -esityksen palautus (rymätehtävä)
18.11. Seminaari ja tulosten esittely
30.11. Reflektioraportin palautus (yksilötehtävä)

Student workload

Kontaktiopetus ja seminaari 16 h
Opintojakson oheiskirjallisuuteen perehtyminen 40 h
Ryhmätyöskentely ja power Point -esityksen laadinta 30 h
Reflektioraportti 40 h

Objective

Opiskelija
- ymmärtää asiakas- ja kansalaisnäkökulman merkityksen sosiaalipalvelujen kehittämisessä,
- osaa tunnistaa kansalaisten tarpeista lähteviä sosiaalialan työn kehittämistarpeita ja
- ymmärtää kokemusasiantuntijuuden hyödyntämiseen liittyvät mahdollisuudet ja haasteet.

Content

- Sosiaalipalvelujen käyttäjälähtöiset kehittämis- ja arviointimenetelmät, kansalaislähtöinen tarveanalyysi
- Yhteiskunnallisen osallistamisen, valtaistamisen ja vaikuttamistyön menetelmät
- Digitalisaatio sosiaalipalveluissa ja niiden kehittämisessä

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page