Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteet (10op)

Toteutuksen tunnus: HL00BQ78-3019

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
29.11.2021 - 05.12.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2022 - 13.04.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
8 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Liiketalouden koulutus (HLA2), Laurea Leppävaara
Opettajat
Katriina Reponen
Veera Lassila
Vastuuopettaja
Veera Lassila
Ryhmät
HLA222KN
Liiketalouden koulutus, päivätoteutus, K22, Leppävaara
Opintojakso
HL00BQ78

Opetusmenetelmät

Luennot/harjoitukset/workshopit
Valmistelevat tai kertaavat tehtävät
Tiimityönä tehtävä projekti
Projektityöllä on suuri merkitys opintojaksolla, se sitoo yhteen eri osa-alueet ja toimii kontekstina asioiden soveltamiselle käytäntöön. Projekti tehdään tiimeissä, tiimin yhteinen työskentely ja siihen käytetty aika on oleellinen osa opintojaksoa.

Aika ja paikka

Leppävaaran kampus, aikataulu Pakissa/Tuudossa

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alussa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Aiemman osaamisen tunnistaminen näytöllä. Katso ohjeet Opiskelijaintrasta: https://laureauas.sharepoint.com/sites/studentFin_opintojensuunnittelu/SitePages/Osaamisen-tunnistaminen-ja-tunnustaminen.aspx

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojakson projektissa on mukana liike-elämän kumppani.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Osallistuminen lähiopetukseen
Itsenäinen työskentely (mm. luentojen kertaaminen, tehtävien tekeminen, tiimitapaamisiin valmistautuminen)
Oppimistehtävät
Tiimityö (palaverit, ohjaukset, yhdessä työskenteleminen)
Esitykset valmistautumisineen

Lisätiedot

Seuraava ohje koskee Digitaalisten palvelujen kehittämisen koulutuksen opiskelijoita, joilla opintojakson suorittaminen on viivästynyt: opintojakson tilalle on vuodesta 2025 alkaen tullut opintojakso ND00CC00 Liiketoimintaympäristöt 5 op. Eriävästä laajuudesta johtuen sovitaan lisäksi erikseen, millä liiketalouden perussisällöllä voi korvata puuttumaan jäävät 5 op tai suoritetaan uuden OPS-rakenteen mukaisesti enemmän pakollisia IT-opintoja.

Myöskään turvallisuusalan opiskelijoille ei ole enää omaa opintojaksototeutusta opintojaksosta kevätlukukauden 2025 jälkeen. Mikäli opintojakso on jäänyt suorittamatta turvallisuusalan opiskelijalta viimeisen koulutuksen oman toteutuksen mukana, sen voi suorittaa liiketalouden koulutuksen opintototeutuksella.

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja vastuullisesti*
- hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- tehdä markkinoinnin kehittämisprojektin**

*Tarkennus "vastuullisesti" astuu voimaan 1.8.2024.
** Tavoitteen lopusta on on jätetty pois tarkenne "tiimissä". Muutos astuu voimaan 1.8.2024.

Arviointiasteikko

H-5

Siirry alkuun