Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteet (10op)

Toteutuksen tunnus: HL00BQ78-3022

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
29.11.2021 - 05.12.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.03.2022 - 31.07.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Laurea Otaniemi
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Liiketalouden koulutus (HLG2), Laurea Otaniemi
Opettajat
Eeva Miettinen
Tomas Illman
Vastuuopettaja
Eeva Miettinen
Ryhmät
HLG222KA
Liiketalouden koulutus, monimuotototeutus, K22, Otaniemi
Opintojakso
HL00BQ78

Opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan monimuoto-opetuksena. Otaniemen kampuksella toteutettavien lähipäivien lisäksi opiskelijat ja opiskelijatiimit toimivat itsenäisesti verkossa / tapaamisin.

Opintojaksossa on kolme osa-aluetta; Myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteet, asiakaskokemus sekä havainnointiosio.

Opintojakson tavoitteiden mukaisesti opiskelija osaa

- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja
- hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- tehdä markkinoinnin kehittämisprojektin tiimissä

Aika ja paikka

Lähiopetuspäivät Otaniemen kampuksella ilmoitetun aikataulun mukaisesti (pakki). Lähiopetuspäiviä on 2 / kk, ja ne ovat torstaisin ja perjantaisin. Lähiopetuspäiviin tulee osallistua. Oppimisympäristönä käytämme Canvas -alustaa.

Oppimateriaalit

Opintojaksossa käytettävä kirjallisuus on nähtävissä opintojakson työtilassa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen näyttö.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojakson aikataulu on näkyvillä Pakissa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson 10 opintopistettä jakautuu eri painotusten mukaisesti kolmen eri teeman kesken. Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta.

Lisätiedot

Seuraava ohje koskee Digitaalisten palvelujen kehittämisen koulutuksen opiskelijoita, joilla opintojakson suorittaminen on viivästynyt: opintojakson tilalle on vuodesta 2025 alkaen tullut opintojakso ND00CC00 Liiketoimintaympäristöt 5 op. Eriävästä laajuudesta johtuen sovitaan lisäksi erikseen, millä liiketalouden perussisällöllä voi korvata puuttumaan jäävät 5 op tai suoritetaan uuden OPS-rakenteen mukaisesti enemmän pakollisia IT-opintoja.

Myöskään turvallisuusalan opiskelijoille ei ole enää omaa opintojaksototeutusta opintojaksosta kevätlukukauden 2025 jälkeen. Mikäli opintojakso on jäänyt suorittamatta turvallisuusalan opiskelijalta viimeisen koulutuksen oman toteutuksen mukana, sen voi suorittaa liiketalouden koulutuksen opintototeutuksella.

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja vastuullisesti*
- hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- tehdä markkinoinnin kehittämisprojektin**

*Tarkennus "vastuullisesti" astuu voimaan 1.8.2024.
** Tavoitteen lopusta on on jätetty pois tarkenne "tiimissä". Muutos astuu voimaan 1.8.2024.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Siirry alkuun