Developing Food Services into an Experience (10cr)
Code: A9220-3005
General information
- Enrollment
- 29.11.2021 - 05.12.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 18.03.2022 - 20.05.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 9 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOP2), Palvelualat
Teachin methods
Projektitoimeksiantajan kanssa yhteistyössä tehtävä elämyksellisen tapahtuma, jossa suunnittelu, ideointi ja toteutus ovat tärkessä osassa.
Opintojakso tehdään yhteistyössä Järvenpään Citymarketin kanssa.
Opintojaksolla tehdään toimeksiantona elämyksellinen ruoka- ja juomatapahtuma.
Opintojakson työskentely pohjautuu yhteiskehittämiseen, jota tehdään tiimeissä viikoittain.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- tunnistaa asiakaskokemuksen ja trendien tärkeyden ruokapalvelujen kehittämisessä kohti elämyksellisyyttä.
- suunnitella, toteuttaa, analysoida ja kehittää palveluja ja konsepteja eri asiakasryhmille vastuullisesti.
-toteuttavat kehittämisprosessin laatukriteerit huomioon ottaen.
Keskeinen sisältö
- kehittää toimeksiantajan kanssa erilaisia elämyksellisiä palveluita.
- elämyksellinen palvelu ja sen tuottamisessa tarvittavat menetelmät..
Location and time
Pääosin opintojakson opetus tapahtuu ZOOM-verkkotyökalun kautta. Opintojakso alkaa 18.3. ja on perjantaisin klo 09:00-11::30..Opintojakso päättyy 20.5. palautepäivään.
ZOOM tapaamisia on lähes joka viikko ja toimeksiantoa tehdään myös ukopuolella yhteistyöyritysten kanssa.
Materials
Elämystuottajan käsikirja
Lapin elämysteollisuus osaamiskeskus 2009.
Moniaistinen keittokirja
Hopia, A.& Ihanus S.
Turun yliopiston Funktionaalisten elintarvikkeiden kehittämiskeskuksen hallinnoima KUMURU-hanke 2014.
This is service design
Schneider, Jakob ; Stickdorn, Marc
BIS Publishers 2010.
The experience economy
Pine, B. Joseph ; Gilmore, James H.
Harvard Business Review Press 2011. Updated ed
Employer connections
Opintojaksolla toimeksiantajana toimii Järvenpään Citymarket. Opintojakso pitää sisällään tiedon keräämistä erilaisista ruoka- ja juomatapahtumista ja vierailuja messuilla sekä asiantuntijaluentoja. Opintojaksolla toimitaan tiiviissä yhteistyössä yritysten kanssa.
Exam schedules
Käydään läpi ensimmäisellä kontatikerralla.
Student workload
1 opintipiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Tässä opintojaksolla on käytännön toteutus tärkeässä roolissa, josta kertyy osa opintojakson tunneista.
Opiskelijan työmäärän jakautuminen:
Teoria ja vuorovaikutus 70 h
Oppaan tekeminen ja eri menetelmien käyttö 70 h
Tiedon kerääminen ja kartoitus 80 h
Take a way konseptin ideointi ja toteuttaminen 50 h
Further information
Lisätietoja: Vastuuopettaja Henry Lybäck
henry.lyback@laurea.fi
Objective
The student is able to
- recognize the importance of customer experience and trends in developing food services towards a peak experience
- plan, implement, analyze and develop food services and concepts responsibly for different customer segments
- implement a development process while taking quality criteria into consideration
Evaluation scale
H-5
Further information
Lisätietoja: Vastuuopettaja Henry Lybäck
henry.lyback@laurea.fi