Tourism Marketing (5op)
Toteutuksen tunnus: A9182-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 29.11.2021 - 05.12.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.03.2022 - 31.05.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- Laurea Leppävaara
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Complementary Competence, bachelor’s studies in English (CCM2), Services
Opetusmenetelmät
Luennot kampuksella ja verkossa..
Canvas, Zoom.
Oppimateriaalit
Pääteos:
Marketing for Tourism and Hospitality : Collaboration, Technology and Experiences
Fyall, A.; Legohérel, P.; Frochot, I.; Wang, Y.
Routledge 2019.
Muita kirjallisuus esimerkkejä:
Chaffey, D. & Smith PR. 2017. Digital Marketing Excellence. Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing. Routledge. New York.
Ryan, D. 2017. Understanding Digital Marketing. Marketing strategies for engaging the digital generation. KoganPage. New York.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
30 h luennot & ohjaukset
105 h itsenäinen / ryhmätyö
Sisällön jaksotus
Intensiivitoteutus. Intensiivitoteutus edellyttää aktiivista osallistumista luennoille. Tarkka aikataulu julkaistaan opintojakson alkaessa.
Lisätietoja opiskelijoille
Discovering tourism -opintojakso tai muut matkailun perusteet suositeltavat.
Sopii matkailualan vaihto-opiskelijoille
Ensimmäinen tapaamiskerta on pakollinen. Mikäli opiskelija ei osallistu, eikä ilmoita poissaolostaan etukäteen, katsotaan ettei opiskelija aio suorittaa opintojaksoa ja ilmoittautuminen hylätään.
Intensiivitoteutus edellyttää osallistumista lähiopetukseen lukujärjestyksen mukaisesti.
Tavoitteet
Opintojakson suorittamisen jälkeen opiskelija osaa:
- analysoida matkailun toimialaa markkinoinnin näkökulmasta
- suunnitella ja kehittää markkinointistrategioita
- soveltaa yhteismarkkinointia digitaalisessa toimintaympäristössä
Sisältö
- markkinointi- ja myyntistrategiat
- markkinat ja asiakkaat
- markkinointimix matkailualalla
- markkinointiviestinnän keinot
- verkostoituminen
- markkinointisuunnitelma
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Discovering tourism -opintojakso tai muut matkailun perusteet suositeltavat.
Sopii matkailualan vaihto-opiskelijoille
Ensimmäinen tapaamiskerta on pakollinen. Mikäli opiskelija ei osallistu, eikä ilmoita poissaolostaan etukäteen, katsotaan ettei opiskelija aio suorittaa opintojaksoa ja ilmoittautuminen hylätään.
Intensiivitoteutus edellyttää osallistumista lähiopetukseen lukujärjestyksen mukaisesti.