Sosiaalialan asiakastyön menetelmäosaaminen (10op)
Toteutuksen tunnus: R0034-3029
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 29.11.2021 - 05.12.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 22.03.2022 - 18.05.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 8 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- TKI-osuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- Laurea Tikkurila
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Sosionomikoulutus (SSY2), Laurea yhteinen
- Opettajat
- Hanna Väätäjä
- Anu Hagman
- Anne Putkonen
- Vastuuopettaja
- Anne Putkonen
- Ryhmät
-
SSV221SNSosionomikoulutus, päivätoteutus, S21, Tikkurila
- Opintojakso
- R0034
Opetusmenetelmät
Opintojaksolla perehdytään asiakastyön menetelmiin ja työtapoihin, joita voi käyttää tai soveltaa dialogisen vuiorovaikutuksen keinona yksilöiden, perheiden ja ryhmien kanssa työskennellessä.
Toteutus on ns. päivämuotoinen.
Opintojaksolle ilmoittautuneille lähetetään sähköpostia ennen jakson alkua.
Aika ja paikka
Tikkurilan kampus.
Oppimateriaalit
Tenttimateriaali ilmoitetaan myöhemmin.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Jo olemassa olevan osaamisen/hyväksiluvun hakeminen on mahdollista opintojaksolla kokonaan tai osittain. Mikäli arvioit sinulla olevan aikaisempaa hankittua osaamista jakson tavoitteisiin nähden, ole ennen opintojaksoa alkua yhteydessä anne.rajamaki@laurea.fi
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään työelämäprojekti.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
- Lähiopetus 2 op
- Ryhmätentti/lukupiiri 1 op
- Dokumentointi-tehtävä 2 op
- Projekti yht 5 op
- Suunnitelma 1 op
- Toiminta ja raportointi 3 op
- Esitys 1 op
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa ja jäsentää erilaisia asiakastyön teoreettisia työorientaatioita ja työmenetelmiä
- käyttää ja soveltaa sosiaalipedagogisen, sosiokulttuurisen ja psykososiaalisen työn menetelmiä ja välineitä eri elämäntilanteissa olevien yksilöiden, perheiden ja ryhmien tukemisessa
- hallitsee suunnitelmallisen ja tavoitteellisen asiakastyön prosessin sekä osaa arvioida ja dokumentoida asiakastyötä