Skip to main content

Innovative Development of Well-being Services (5cr)

Code: R0208-3035

General information


Enrollment
23.05.2022 - 29.05.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.09.2022 - 30.11.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Otaniemi
Teaching languages
Seats
35 - 50
Degree programmes
Sosionomikoulutus (SSG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
Teachers
Iris Summanen
Teija Fontell
Teacher in charge
Teija Fontell
Scheduling groups
Avoin AMK (Size: 5 . Open UAS : 5.)
Small groups
Open UAS
Course
R0208

Teachin methods

Opintojakson aikana perehdytään yhteiskunnan kehitystä tunnistavaan tulevaisuusajatteluun, Megatrendeihin ja tarkastellaan hyvinvointipalveluiden kehittämistä.
Opintojaksoon kuuluu pienryhmässä toteutettava projektityö.

Location and time

Opinnot suoritetaan osittain etäopetuksena ja osittain lähiopetuksena Otaniemen kampuksella, oppiminen tapahtuu luento-opetuksessa, itsenäisesti opiskellen sekä opiskelijoiden rakentamissa pienryhmissä. Toteutuksen oppimisympäristönä on Canvas.

Materials

Kallankari, Sanna (2019): Muutoksen johtaminen arjessa. Opas sosiaali- ja terveydenhuoltoon.

Sitra (2020): Megatrendit.

Sitra (2021): Tulevaisuustaajuus.

Sitra (2022): Heikot signaalit.

Palvelumuotoilun kirjallisuus.

Muu toteutuksella käytettävä materiaali esitellään lähiopetuspäivillä ja Canvas verkkoympäristöissä.

Content scheduling

The student is able to
- identify the trends and weak signals of innovations
- create experiments, pilots and prototypes to improve customer value
- use principles of creative work in the service development process and planning of client-focused activities

Objective

The student is able to
- identify the trends and weak signals of innovations
- create experiments, pilots and prototypes to improve customer value
- use principles of creative work in the service development process and planning of client-focused activities

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page