Innovative Development of Well-being Services (5cr)
Code: R0208-3035
General information
- Enrollment
- 23.05.2022 - 29.05.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.09.2022 - 30.11.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- Seats
- 35 - 50
- Degree programmes
- Sosionomikoulutus (SSG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
- Teachers
- Iris Summanen
- Teija Fontell
- Teacher in charge
- Teija Fontell
- Scheduling groups
- Avoin AMK (Size: 5 . Open UAS : 5.)
- Small groups
- Open UAS
- Course
- R0208
Teachin methods
Opintojakson aikana perehdytään yhteiskunnan kehitystä tunnistavaan tulevaisuusajatteluun, Megatrendeihin ja tarkastellaan hyvinvointipalveluiden kehittämistä.
Opintojaksoon kuuluu pienryhmässä toteutettava projektityö.
Location and time
Opinnot suoritetaan osittain etäopetuksena ja osittain lähiopetuksena Otaniemen kampuksella, oppiminen tapahtuu luento-opetuksessa, itsenäisesti opiskellen sekä opiskelijoiden rakentamissa pienryhmissä. Toteutuksen oppimisympäristönä on Canvas.
Materials
Kallankari, Sanna (2019): Muutoksen johtaminen arjessa. Opas sosiaali- ja terveydenhuoltoon.
Sitra (2020): Megatrendit.
Sitra (2021): Tulevaisuustaajuus.
Sitra (2022): Heikot signaalit.
Palvelumuotoilun kirjallisuus.
Muu toteutuksella käytettävä materiaali esitellään lähiopetuspäivillä ja Canvas verkkoympäristöissä.
Content scheduling
The student is able to
- identify the trends and weak signals of innovations
- create experiments, pilots and prototypes to improve customer value
- use principles of creative work in the service development process and planning of client-focused activities
Objective
The student is able to
- identify the trends and weak signals of innovations
- create experiments, pilots and prototypes to improve customer value
- use principles of creative work in the service development process and planning of client-focused activities
Evaluation scale
H-5