Palveluprosessien kehittäminen (10op)
Toteutuksen tunnus: ML00BJ54-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 23.05.2022 - 29.05.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 15.08.2022 - 16.12.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 7 op
- TKI-osuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- Laurea Leppävaara
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara
Opetusmenetelmät
Lähiopetus ja virtuaaliopetus (Zoom ja Canvas). Opintojaksolla on kaksi lähiopetuskertaa kampuksella, opintojakson alussa ja lopussa. Aikataulu näkyy opintojakson varauksina Pakissa. Pienet muutokset mahdollisia!
Aika ja paikka
Lähiopetus Leppävaarassa.
Virtuaaliosuudet Zoom ja Canvas.
Ensimmäinen tapaaminen Leppävaarassa 26.8. 9-11.30 luokkatila 236
Toinen tapaaminen Leppävaarassa, alustavasti 7.11.
Muut tapaamiset zoomissa
Oppimateriaalit
Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOY. (saatavilla e-kirjana)
Hyppänen, R. 2013. Esimiesosaaminen. Liiketoiminnan menestystekijä. Helsinki: Edita.
Rautiainen, M. ja Siiskonen, M. 2015. Majoitustoiminta ja palveluosaaminen. Vantaa: Restamark.
Viitala, R. 2013. Henkilöstöjohtaminen: strateginen kilpailutekijä. Helsinki: Edita.
Muut Palveluprosesseihin, esimiestyöhön ja henkilöstöjohtamiseen liittyvät materiaalit.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
normaali näyttöprosessi
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kurssitehtävien peilaaminen työelämään
Casetehtävä koskien todellista yritystä
Palveluprosessien, esimiestyön ja henkilöstöjohtamisen tarkastelu oman työkokemuksen kautta
Vierailijaluennot
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
ks. Pakki ja canvas
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
270 h
Lähi- ja virtuaaliopetus ja siihen valmistautuminen 50 h
Casetehtävä (tiimityö) 130 h
Yksilötyö 60 h
Oppimispäiväkirja 30 h
Sisällön jaksotus
- Esimiehen keskeiset tehtävät
- Esihenkilön tehtävät osana henkilöstöjohtamisen kokonaisuutta
- Palveluprosessien arviointi ja kehittäminen osana palveluliiketoimintaa
* koettu palvelun laatu
* laajennettu palvelutarjooma
* palvelujärjestelmämallia
* laajennettu palvelumaisemamalli
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson tehtävät ja aikataulu esitellään ja tarkennetaan ensimmäisellä opetuskerralla.
Verkko-oppimisalustana käytetään Canvasia ja luentoihin Zoomia.
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa esimiehen keskeiset tehtävät
- tulkita henkilöstöjohtamisen kokonaisuutta
- arvioida ja kehittää palveluprosesseja osana palveluliiketoimintaa
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Opintojakson tehtävät ja aikataulu esitellään ja tarkennetaan ensimmäisellä opetuskerralla.
Verkko-oppimisalustana käytetään Canvasia ja luentoihin Zoomia.