Projektinhallinta ja viestintä (5op)
Toteutuksen tunnus: R0183-3191
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 29.11.2021 - 05.12.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2022 - 31.07.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Toimipiste
- Laurea Verkkokampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 40 - 100
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus (HLD2), Laurea Verkkokampus
- Opettajat
- Tarmo Pallari
- Marja-Leena Piispanen
- Monika Cseh
- Vastuuopettaja
- Tarmo Pallari
- Ryhmät
-
HLD222KALiiketalouden koulutus, verkko-opinnot, K22, Verkkokampus
- Opintojakso
- R0183
Opetusmenetelmät
Opintojakson aikana työskentelyalustana toimii pääasiallisesti Canvas- oppimisalusta, jonka lisäksi käytämme etäohjauksen välineenä Teamsia ja/tai Zoomia. Pienryhmissä suunnitellaan ja toteutetaan opintojakson aikana ideoitu projekti. Projektille laaditaan projektisuunnitelma ja toteutetusta projektista opiskelijat laativat projektiraportin.
Opintojakson aikainen ohjaus toteutuu virtuaalisesti.
Opintojakso sisältää projektihallinnan, viestinnän - ja tietotyövälineiden osuudet.
Aika ja paikka
Opiskelu tapahtuu verkossa, käytössä on Canvas - oppimisalusta
Oppimateriaalit
Opintojaksolla tarvittava oppimateriaali löytyy pääasiallisesti opintojakson omilta sivuilta Canvasista.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.
Toisen korkeakoulututkinnon suorittanut voi anoa opintojaksolta hyväksilukua, jos aikaisemmat opinnot ovat sisältäneet projektioppimisen opintojaksoja.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso toteutetaan yhteistyössä työelämäkumppanin kanssa. Opiskelijatiimit valitsevat itseään kiinnostavan yhteistyökumppanin ja ovat heihin yhteydessä. Kun yhteistyökumppani löytyy, on heille tärkeä kertoa, mitä tiimi on tekemässä (opintojakson tavoitteet) ja kysyä, millaisia tarpeita heillä olisi projektin toteuttamiselle.
Yhteistyökumppanin kanssa sovitaan toteutettavasta projektista ja se toteutetaan opintojakson aikana.
Opiskelijatiimit kirjaavat yhteistyökumppaninsa Laurean PRM-järjestelmään.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojakson aloitusinfo pidetään tiistain 11.1.2022 klo 17 - 19. Aloitusinfon ZOOM linkki: https://laurea.zoom.us/j/63750470957
Tutkintosäännön 18 §:n mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija.”
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 op, joka vastaa noin 135 tunnin työpanosta opiskelijalta.
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella, toteuttaa ja arvioida käytännöllisen projektin moniammatillisessa yhteistyössä
- toimia tarkoituksenmukaisesti monikulttuurisissa organisaatioissa ja verkostoissa
- hankkia ja käyttää tietoa kehittämisen tueksi sekä käyttää tietoteknisiä työvälineitä
- viestiä tarkoituksenmukaisesti ja tavoitteellisesti projektin edellyttämissä viestintä- ja dokumentointitilanteissa
Arviointiasteikko
H-5