Digitaalisen markkinoinnin projekti valtakunnallisesti tunnetulle yritykselle (10op)
Toteutuksen tunnus: HL00BU31-3020
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 28.11.2022 - 04.12.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 09.01.2023 - 21.05.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Laurea Hyvinkää
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 4 - 7
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää
- Opettajat
- Aapo Hollanti
- Vastuuopettaja
- Aapo Hollanti
- Ajoitusryhmät
- Avoin AMK (Koko: 5 . Avoin AMK : 5.)
- Ryhmät
-
HLB223KNLiiketalouden koulutus, projektijohtaminen, päivätoteutus, K23, Hyvinkää
-
HLB223KALiiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, K23, Hyvinkää
- Pienryhmät
- Avoin AMK
- Opintojakso
- HL00BU31
Opetusmenetelmät
Digitaalisen markkinoinnin kehittämisen projekti
Projektin kuvaus: Projektissa tutustutaan asiakasyrityksen digitaaliseen jalanjälkeen eri sosiaalisen median kanavissa. Analysoidaan sekä asiakasyritystä, että alan muita toimijoita (benchmark) ja pyritään muodostamaan kuva alan digitaalisen markkinoinnin nykytilasta, erityisesti markkinoinnin kanavista ja viesteistä. Pyritään muodostamaan paras mahdollinen ymmärrys siitä, miltä asiakasyritys näyttää digitaalisessa maailmassa juuri nyt ja miten sitä kuvaa tulisi muuttaa tulevaisuudessa.
Projektin tuloksena on siten tutkimusanalyysiin perustuva ehdotus digitaalisen markkinoinnin kehittämiseksi.
Projekti toteutetaan yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa P2P-oppimisympäristössä. Kumppani on RTV.
Tällä toteutussuunnitelmalla kuvattu projekti toimii oppimisympäristönä vapaasti valittaville täydentävän osaamisen opinnoille. Mahdollisesta muusta projektin aikana kehitettävästä osaamisesta sovitaan projektin aikana.
Päiväopetus:
Projektin toteutusta tukee itsenäisesti opiskeltava osuus, mutta oppimisen kannalta on tärkeää osallistua projektin tiimityöskentelyyn ja –ohjaukseen kampuksella aikataulun mukaisesti. Opiskelu edellyttää aktiivisuutta ja sitoutumista vuorovaikutteiseen projektityöskentelyyn. Tehtävistä annetaan henkilökohtaista palautetta opettajan toimesta sekä voidaan hyödyntää myös työelämä- ja vertaispalautteenantoa.]
Projektin ohjaus- ja työstämisajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.
Projektipäivä on TORSTAI ja edellyttää läsnäoloa.
Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Opintototeutuksen laatua on arvioitu, ja raportti itsearvioinnista löytyy esim. projektin Teams-työtilasta.
Aika ja paikka
-
Oppimateriaalit
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Projektin toimeksiantaja: RTV
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. … Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.” Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa (pre-briiffi). Pre-brief on Hyvinkään kampuksella torstaina 19.1. klo 10.30. -12.00.
Projektin aloitusbriiffiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa. Brief on Hyvinkään kampuksella torstaina 19.1. klo 13.30.
Kutsut brieffeihin lähetetään Teamsin kautta.
Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija käyttää 15 opintopisteen projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.
Sisällön jaksotus
Projektin tavoitteet:
Markkinointitutkimus, tutkimuksen analysointi, toiminnan kehittäminen analyysin pohjalta.
Lisätietoja opiskelijoille
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P:n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.
Tavoitteet
opiskelija osaa
- toteuttaa markkinoinnin kehittämisprojektin tiimissä
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti
Lisätiedot
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P:n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.