Markkinoinnin perusteet (10op)
Toteutuksen tunnus: HL00BQ78-3040
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 22.05.2023 - 28.05.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2023 - 31.12.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 9 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- Laurea Leppävaara
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus (HTA2), Laurea Leppävaara
- Opettajat
- Lasse Kivinen
- Eveliina Hytönen
- Vastuuopettaja
- Eveliina Hytönen
- Ajoitusryhmät
- Avoin AMK 1 (Koko: 5 . Avoin AMK : 5.)
- Ryhmät
-
HTA223KATurvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus, monimuotototeutus, K23, Leppävaara
- Pienryhmät
- Avoin AMK 1
- Opintojakso
- HL00BQ78
Opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan sekä lähitapaamisina että verkkotapaamisina. Opintojaksolla on
yksilö- ja ryhmätehtäviä. Opintojaksolla on käytössä Canvas-työtila, jossa on kaikki keskeinen tieto opintojakson suorittamiseksi.
Oppimateriaalit
Opintojakson suositeltavat ja tehtävissä käytettävät materiaalit ovat näkyvissä Canvas-työtilassa.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Lähitapaamisten päivämäärät ovat opiskelijan Pakissa, ja sieltä kannattaa aina tarkistaa myös mahdolliset muutokset.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 10 opintopistettä, joka vastaa noin 270 tunnin työmäärää.
Sisällön jaksotus
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- Käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- Hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvailla asiakaskokemusta
- tarkastella ja analysoida markkinointia
Lisätietoja opiskelijoille
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja vastuullisesti*
- hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- tehdä markkinoinnin kehittämisprojektin**
*Tarkennus "vastuullisesti" astuu voimaan 1.8.2024.
** Tavoitteen lopusta on on jätetty pois tarkenne "tiimissä". Muutos astuu voimaan 1.8.2024.
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”