Professional Development in Practice 4. (13cr)
Code: SH00BT00-3009
General information
- Enrollment
- 28.11.2022 - 04.12.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.03.2023 - 31.07.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 13 cr
- Local portion
- 13 cr
- RDI portion
- 13 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Porvoo
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Sairaanhoitajakoulutus (SHP2), Laurea Porvoo (Finnish)
- Teachers
- Tiina Himmelroos
- Ann-Marie Suvisaari
- Teacher in charge
- Tiina Himmelroos
- Groups
-
SHP221SASairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, S21, Porvoo
- Course
- SH00BT00
Teachin methods
Professional Development in Practice 4. 12 ects
Maternity Care 1 ects
Location and time
Clinical pratctice´s environments
Completion alternatives
Äitiyshuollon direktiivi1 op
osana kliinistä harjoittelua tai vierailu/haastattelu ja tehtävät Canvasissa.
Voit varata harjoittelun haluamassasi järjestyksessä,
1. kotihoito ja 2. perhehoitotyö/ 1. perhehoitotyö ja 2. kotihoito
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
International connections
Harjoittelu on mahdollista suorittaa myös ulkomailla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
Clinical practice 12 ects: 12X27h = 324h
Maternity Care 1 ects: 1x27h = 27h
- LbD, info/reflection
Content scheduling
Clinical practice during
Practice 1: 13.3.-7.4. 2023
Practice 2:1.5. -26.5.2023
Further information
Ammattitaitoa edistävään harjoitteluun 4 voi mennä, kun edellisten moduulien 1-3 harjoittelut/teoriaopinnot ovat pääosin suoritettuina ja 4 moduulin teoriaopinnot pääosin suoritettu ja lääkelaskut suoritettu hyväksytysti.
-Äitiyshuollon, kotihoidon ja lasten hoitotyön harjoittelut pakollisia jossakin opiskeluvaiheessa (Eu -direktiivi)
-Rikosrekisteri ote, jos harjoittelupaikkasi asiakkaat ovat alle 18 –vuotiaita ("vauvasta vaariin"). Ohjeet löydät Canvas työtilasta "Terveysalan harjoittelu".
-Rokotukset kuntoon: tuhkarokko, hinkuyskä dTap, vesirokko, kausi-influenssa, hepatiitti. Ohjeet löydät "Terveysalan harjoittelu" -työtilasta
Opiskelija osaa:
arvioida eri elämänvaiheissa ja –tilanteissa olevien potilaiden hoidon ja palveluiden tarvetta ja tukea heidän toimintakykyään ja voimavarojaan
suunnitella, toteuttaa ja arvioida eri elämänvaiheissa olevan potilaan (lapsi, nuori, iäkäs, raskaana oleva ja synnyttänyt, haavoittuvassa asemassa olevat asiakkaat) hoitotyötä tutkimustietoa ja suosituksia soveltaen
soveltaa asiakaslähtöisiä työmenetelmiä tunnistaakseen haavoittuvuutta lisääviä tekijöitä ja parantaakseen asiakkaan osallisuutta
arvioida ja kehittää vuorovaikutustaitojaan ja hoitosuhdetta eri asiakasryhmien kanssa vaativissa asiakas- ja vuorovaikutustilanteissa
toteuttaa ja arvioida lääkehoitoa turvallisesti huomioiden potilaan erityispiirteet
arvioida potilaan tarpeita seksuaali- ja lisääntymisterveyden näkökulmasta ja käsitellä niihin liittyviä asioita potilaan kanssa
analysoida ja arvioida lapsipotilaan, perheiden, ikääntyvän ja vammaispotilaan palvelupolkuja ja ehdottaa ratkaisuja hoidon ja tuen tehostamiseksi
arvioida moniammatillisen yhteistyön onnistumista ja hyödyntää sitä potilaan ja tämän perheen parhaaksi
Objective
The student is able to
- assess the need for care and services of patients in different life stages and situations and to support their functional capacity and resources
- plan, implement and evaluate nursing care of patients at different life stages (child, young person, older person, a pregnant woman and a woman who has given birth, vulnerable clients) using evidence-based information and recommendations
- apply client-oriented working methods to identify factors that increase vulnerability and improve client’s inclusion
- assess and develop their interaction skills and care relationship with different client groups in demanding client and interaction situations
- implement and assess safe medication treatment, taking the special characteristics of the patient into consideration
- assess the patient's needs from the perspective of sexual and reproductive health and to address related issues with the patient
- analyse and assess service paths for paediatric patients, families, elderly and patients with disabilities and propose solutions to improve the efficiency of care and support
- assess the success of multiprofessional cooperation and use it for the benefit of the patients and their significant others
The following learning objective for public nursing students has been added and the change comes into effect on January 1, 2025. The student is able to
- plan, implement and evaluate group guidance together with the client and other operators
Content
Theme: Evidence-based decision-making on clinical nursing in nursing of different age groups and vulnerable clients.
LbD assignment during placement: Evidence-based nursing
- auditing task/forming a clinical research question (e.g. PICO/PICoa/PCC)
- searching for research data, critical assessment and comparison of nursing practices, summarising conclusions and oral presentation in the practice environment.
Assessment criteria, approved/failed
Professional development in practise 12 ects:
-Approved/Failed/Re-do
Maternity Care 1 ects:
-Approved / Failed /Re-do
Evaluation scale
Approved/Failed
Qualifications
The student has actively participated in the study unit "Medication Treatment and Medication Calculations 4." and has passed the medication calculations prior to the clinical practice placement starts.
Further information
Ammattitaitoa edistävään harjoitteluun 4 voi mennä, kun edellisten moduulien 1-3 harjoittelut/teoriaopinnot ovat pääosin suoritettuina ja 4 moduulin teoriaopinnot pääosin suoritettu ja lääkelaskut suoritettu hyväksytysti.
-Äitiyshuollon, kotihoidon ja lasten hoitotyön harjoittelut pakollisia jossakin opiskeluvaiheessa (Eu -direktiivi)
-Rikosrekisteri ote, jos harjoittelupaikkasi asiakkaat ovat alle 18 –vuotiaita ("vauvasta vaariin"). Ohjeet löydät Canvas työtilasta "Terveysalan harjoittelu".
-Rokotukset kuntoon: tuhkarokko, hinkuyskä dTap, vesirokko, kausi-influenssa, hepatiitti. Ohjeet löydät "Terveysalan harjoittelu" -työtilasta
Opiskelija osaa:
arvioida eri elämänvaiheissa ja –tilanteissa olevien potilaiden hoidon ja palveluiden tarvetta ja tukea heidän toimintakykyään ja voimavarojaan
suunnitella, toteuttaa ja arvioida eri elämänvaiheissa olevan potilaan (lapsi, nuori, iäkäs, raskaana oleva ja synnyttänyt, haavoittuvassa asemassa olevat asiakkaat) hoitotyötä tutkimustietoa ja suosituksia soveltaen
soveltaa asiakaslähtöisiä työmenetelmiä tunnistaakseen haavoittuvuutta lisääviä tekijöitä ja parantaakseen asiakkaan osallisuutta
arvioida ja kehittää vuorovaikutustaitojaan ja hoitosuhdetta eri asiakasryhmien kanssa vaativissa asiakas- ja vuorovaikutustilanteissa
toteuttaa ja arvioida lääkehoitoa turvallisesti huomioiden potilaan erityispiirteet
arvioida potilaan tarpeita seksuaali- ja lisääntymisterveyden näkökulmasta ja käsitellä niihin liittyviä asioita potilaan kanssa
analysoida ja arvioida lapsipotilaan, perheiden, ikääntyvän ja vammaispotilaan palvelupolkuja ja ehdottaa ratkaisuja hoidon ja tuen tehostamiseksi
arvioida moniammatillisen yhteistyön onnistumista ja hyödyntää sitä potilaan ja tämän perheen parhaaksi
Accomplishment methods
Practice environments: Home care units and home hospital, care units for children and young people (e.g. family centres, children's and young people's wards and outpatient clinics), organisations providing special support for children, young people and families (e.g. special education schools, child welfare services), care environments for the elderly (e.g. geriatric outpatient clinics, elderly health clinics), gynaecological inpatient wards and outpatient clinics (child care, nursing of the elderly, home care), asylum centres, refuges, maternity units (e.g. labour wards, maternity outpatient clinics, prenatal clinics).