Palveluprosessien kehittäminen (10op)
Toteutuksen tunnus: ML00BJ54-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 22.05.2023 - 18.08.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 25.08.2023 - 10.11.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- Laurea Leppävaara
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara
- Opettajat
- Anne Turunen
- Kati Pohjanmaa
- Vastuuopettaja
- Anne Turunen
- Ryhmät
- 
                        MLA222SAMPalveluliiketoiminnan koulutus, monimuotototeutus, S22, Leppävaara
- Opinto
- ML00BJ54
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa esimiehen keskeiset tehtävät 
- tulkita henkilöstöjohtamisen kokonaisuutta
- arvioida ja kehittää palveluprosesseja osana palveluliiketoimintaa
                    
Toteutustapa
Lähiopetus ja virtuaaliopetus (Zoom ja Canvas). Opintojaksolla on kolme lähiopetuskertaa kampuksella, opintojakson alussa, keskellä ja lopussa. Aikataulu näkyy opintojakson varauksina Pakissa. Pienet muutokset mahdollisia!
                    
Aika ja paikka
Ensimmäinen tapaaminen Leppävaarassa 25.08.2023 12.45 - 15.00  tilassa 195 + 195A (Kick off)
Toinen tapaaminen Leppävaarassa, 23.10.2023 09.00 - 11.30 tilassa 232A 		
Kolmas tapaaminen 10.11.2023 12.30 - 15.00 tilassa 232 (loppuesitykset)
Muut tapaamiset zoomissa			
04.09.2023 16.15 - 18.00	Ulkopuolinen tila : Zoom			
25.09.2023 15.15 - 16.15	Ulkopuolinen tila : Zoom			
16.10.2023 16.15 - 18.00	Ulkopuolinen tila : Zoom
                    
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOY. (saatavilla e-kirjana)
Hyppänen, R. 2013. Esimiesosaaminen. Liiketoiminnan menestystekijä. Helsinki: Edita.
Rautiainen, M. ja Siiskonen, M. 2015. Majoitustoiminta ja palveluosaaminen. Vantaa: Restamark.
Viitala, R. 2013. Henkilöstöjohtaminen: strateginen kilpailutekijä. Helsinki: Edita.
Muut Palveluprosesseihin, esimiestyöhön ja henkilöstöjohtamiseen liittyvät materiaalit.
                    
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
normaali näyttöprosessi
                    
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Kurssitehtävien peilaaminen työelämään
Casetehtävä koskien todellista yritystä
Palveluprosessien, esimiestyön ja henkilöstöjohtamisen tarkastelu oman työkokemuksen kautta
Vierailijaluennot
                    
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
ks. Pakki ja canvas
                    
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
270 h
Lähi- ja virtuaaliopetus ja siihen valmistautuminen 50 h
Casetehtävä (tiimityö) 130 h
Yksilötyö 60 h
Oppimispäiväkirja 30 h
                    
Sisältö ja sen jaksotus
- Esimiehen keskeiset tehtävät
- Esihenkilön tehtävät osana henkilöstöjohtamisen kokonaisuutta
- Palveluprosessien arviointi ja kehittäminen osana palveluliiketoimintaa
* koettu palvelun laatu
* laajennettu palvelutarjooma
* palvelujärjestelmämallia
* laajennettu palvelumaisemamalli
                    
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson tehtävät ja aikataulu esitellään ja tarkennetaan ensimmäisellä opetuskerralla.
Verkko-oppimisalustana käytetään Canvasia ja luentoihin Zoomia.
                    
Arviointiasteikko
H-5
                    
Lisätiedot
Opintojakson tehtävät ja aikataulu esitellään ja tarkennetaan ensimmäisellä opetuskerralla.
Verkko-oppimisalustana käytetään Canvasia ja luentoihin Zoomia.
                    
