Siirry suoraan sisältöön

Myynti ja asiakkuuksien johtaminen (10op)

Toteutuksen tunnus: TO00BL02-3014

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
22.05.2023 - 28.05.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
14.09.2023 - 05.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
10 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Toimipiste
Laurea Verkkokampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
40 - 60
Koulutus
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettajat
Johanna Lunkka
Veera Lassila
Vastuuopettaja
Veera Lassila
Ajoitusryhmät
Avoin AMK 1 (Koko: 5 . Avoin AMK : 5.)
Pienryhmät
Avoin AMK 1
Opintojakso
TO00BL02

Opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan verkossa. Aikataulun mukaisissa verkkotapaamisissa läsnäolo tärkeää. Yrityscasen purkutilaisuudessa ja työpajakerroista kahdessa kolmesta tulee jokaisen olla läsnä.

Oppimateriaalit

Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti aiheeseen sopivaa kirjallisuutta, jotka ilmoitetaan Canvas-työtilassa tarkemmin. Opiskelijat pääsevät myös valitsemaan lähdeaineistoa itsenäisesti.
Keskeisiä kirjalähteitä ovat:
Kurvinen, J. ja Seppä, M. B2B markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin.
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Luku 6.
Muu myöhemmin ilmoitettava materiaali ja luennot.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen näyttö.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla opiskelijatiimi perehtyy valitsemansa case-yrityksen myyntiin ja asiakkuuksien johtamisen toimintatapaan.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tarkistathan että aikataulun mukaiset verkkotapaamiset sopivat aikatauluusi.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta.
Kolme laajaa arvioitavaa tehtäväkokonasuutta yksin ja tiimissä.

Verkkotapaamisten nauhoittamisesta ilmoitamme erikseen.

Sisällön jaksotus

Tarkemmat tiedot ja tehtävien aikataulutus Canvasissa.

Tavoitteet

Opiskelija
- ymmärtää asiakasstrategian ja –tavoitteiden merkityksen osana liiketoimintaa
- osaa hyödyntää asiakastietoa myyntityössä
- osaa myynnin johtamisen prosessin
- osaa valita myynnin ja markkinoinnin operatiiviset toimenpiteet asiakkaan ostoprosessissa
- osaa asettaa mittarit asiakkuuksien ja myynnin seuraamiseen

Arviointiasteikko

H-5

Siirry alkuun