Myynti ja asiakkuuksien johtaminen (10op)
Toteutuksen tunnus: TO00BL02-3014
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 22.05.2023 - 28.05.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 14.09.2023 - 05.12.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 10 op
- TKI-osuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Toimipiste
- Laurea Verkkokampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 40 - 60
- Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Opettajat
- Johanna Lunkka
- Veera Lassila
- Vastuuopettaja
- Veera Lassila
- Ajoitusryhmät
- Avoin AMK 1 (Koko: 5 . Avoin AMK : 5.)
- Pienryhmät
- Avoin AMK 1
- Opintojakso
- TO00BL02
Opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan verkossa. Aikataulun mukaisissa verkkotapaamisissa läsnäolo tärkeää. Yrityscasen purkutilaisuudessa ja työpajakerroista kahdessa kolmesta tulee jokaisen olla läsnä.
Oppimateriaalit
Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti aiheeseen sopivaa kirjallisuutta, jotka ilmoitetaan Canvas-työtilassa tarkemmin. Opiskelijat pääsevät myös valitsemaan lähdeaineistoa itsenäisesti.
Keskeisiä kirjalähteitä ovat:
Kurvinen, J. ja Seppä, M. B2B markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin.
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Luku 6.
Muu myöhemmin ilmoitettava materiaali ja luennot.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Osaamisen näyttö.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla opiskelijatiimi perehtyy valitsemansa case-yrityksen myyntiin ja asiakkuuksien johtamisen toimintatapaan.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tarkistathan että aikataulun mukaiset verkkotapaamiset sopivat aikatauluusi.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta.
Kolme laajaa arvioitavaa tehtäväkokonasuutta yksin ja tiimissä.
Verkkotapaamisten nauhoittamisesta ilmoitamme erikseen.
Sisällön jaksotus
Tarkemmat tiedot ja tehtävien aikataulutus Canvasissa.
Tavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää asiakasstrategian ja –tavoitteiden merkityksen osana liiketoimintaa
- osaa hyödyntää asiakastietoa myyntityössä
- osaa myynnin johtamisen prosessin
- osaa valita myynnin ja markkinoinnin operatiiviset toimenpiteet asiakkaan ostoprosessissa
- osaa asettaa mittarit asiakkuuksien ja myynnin seuraamiseen
Arviointiasteikko
H-5