Customer-orientation in Services (5cr)
Code: ML00BW54-3001
General information
- Enrollment
- 28.11.2022 - 04.12.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 24.03.2023 - 28.04.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Restaurant and Event Management (PRA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
- Teachers
- Petri Miinalainen
- Teacher in charge
- Petri Miinalainen
- Groups
-
PRA223KNRavintola- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus, päivätoteutus, K23, Leppävaara
- Study unit
- ML00BW54
Learning outcomes
The student is able to:
- explain the nature of services as a part of customer experience
- describe the role of service offering to providing customer-oriented services
- define service quality factors
- collect market information and use it to understand consumer behaviour
Teaching methods
Lectures on Campus.
Learning materials and recommended literature
Bergstöm, Seija & Leppänen Arja. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Luku 6: Asiakkuuksien hallinta.
Grönroos, Christian. 2015. Palvelujen johtaminen ja markkinointi
Luku 3: Palvelujen ja niiden kulutuksen luonne
Luku 4 Palvelujen ja asiakassuhteen laatu
Luku 7 Laajennetun palvelutarjooman johtaminen
Opiskelijoita suositellaan etsimään itsenäisesti aiheeseen liittyvää luotettavaa ja vertailukelpoista lähdemateriaalia (suomi & englanti).
Co-operation with working life and/or RDI
In the course, you get to know a company in the service business through a learning task.
Important dates
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.
Student workload
The evaluation criteria and the content of the assignments are discussed at the beginning of the study unit. They can be found at the start of the course in the Canvas workspace.
Further information for students
Opinnon tavoitteena olevan osaamisen arvioinnissa käytetään Laurean yhteisten arviointikriteereiden vaativuustasoa 1.
Evaluation scale
H-5