Innovative Development of Well-being Services (5cr)
Code: R0208-3057
General information
- Enrollment
- 27.11.2023 - 03.12.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2024 - 31.07.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Sosionomikoulutus (SSG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
- Teachers
- Annika Kultavirta
- Teija Fontell
- Teacher in charge
- Teija Fontell
- Groups
-
SSG222KASosionomikoulutus, monimuotototeutus, K22, Otaniemi
- Course
- R0208
Teachin methods
Opintojakson aikana perehdytään yhteiskunnan kehitystä tunnistavaan tulevaisuusajatteluun, Megatrendeihin ja tarkastellaan hyvinvointipalveluiden kehittämistä.
Opintojaksoon kuuluu pienryhmässä toteutettava työelämäprojekti.
Location and time
Opinnot suoritetaan osittain etäopetuksena ja osittain lähiopetuksena (aloitus- ja päätösseminaari pakollisia) Otaniemen kampuksella, oppiminen tapahtuu luento-opetuksessa, itsenäisesti opiskellen sekä opiskelijoiden rakentamissa pienryhmissä. Työelämäyhteistyö projektissa, Kivenkolosta aktiiviseen elämään - hankkeessa. Opintojakson oppimisympäristönä on Canvas.
Materials
Kallankari, Sanna (2019): Muutoksen johtaminen arjessa. Opas sosiaali- ja terveydenhuoltoon.
Sitra (2020): Megatrendit.
Sitra (2021): Tulevaisuustaajuus.
Sitra (2022): Heikot signaalit.
Palvelumuotoilun kirjallisuus.
Muu toteutuksella käytettävä materiaali esitellään lähiopetuspäivillä ja Canvas verkkoympäristöissä.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Opintojaksolla osaamisen näyttämistä edeltää osaamisanalyysi (kts. lisätietoa opiskelijaintrasta). Osaamisanalyysit tulee olla palautettuna opintojakson opettajille sähköpostitse sillä viikolla kuin opintojakso alkaa, viimeistään 26.1.2024.
Toisen korkeakoulututkinnon / korkeakouluopintoja suorittanut voi anoa opintojaksolta hyväksilukua, jos aikaisemmat opinnot ovat sisältäneet palvelumuotoilun opintojaksoja.
Employer connections
Opintojakso sisältää pienryhmissä toteutettavan työelämäyhteistyöprojektin, jossa hyödynnetään palvelumuotoiluajattelua. ( Asukastila Kivenkolo)
Exam schedules
Päivämäärät, ajat ja paikat löytyvät toteutuksen ajoituksesta.
Content scheduling
The student is able to
- identify the trends and weak signals of innovations
- create experiments, pilots and prototypes to improve customer value
- use principles of creative work in the service development process and planning of client-focused activities
Objective
The student is able to
- identify the trends and weak signals of innovations
- create experiments, pilots and prototypes to improve customer value
- use principles of creative work in the service development process and planning of client-focused activities
Evaluation scale
H-5