Sales and Managing Customerships (10cr)
Code: TO00BL02-3017
General information
- Enrollment
- 27.11.2023 - 03.12.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 17.01.2024 - 21.04.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Teachin methods
Lähiopetustotetuts Leppävaaran kampuksella.
Tapaamisissa monipuolisesti vierailijaluentoja.
Opintojaksolla tehdään itsenäisiä tehtäviä Canvas-työtilassa. Olemalla läsnä yhteisissä tapaamisissa itsenäiset tehtävät ovat suppeampia.
Lisäksi opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan työpaja ttiimeissä. Samoissa tiimeissä tehdään myös yritysesimerkkitehtävä, jossa tutustutaan tiimin itse valitseman yrityksen myyntiin ja asiakkuksien johtamiseen.
Tapaamisista pakollinen osallistuminen Työpajakertoihin ja Yritysesimerkin purkutilaisuuteen.
Opetusjaksosta on verkkototeutus syksyn 2024 tarjonnassa.
Materials
Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti aiheeseen sopivaa kirjallisuutta, jotka ilmoitetaan Canvas-työtilassa tarkemmin. Opiskelijat pääsevät myös valitsemaan lähdeaineistoa itsenäisesti.
Keskeisiä kirjalähteitä ovat:
Kurvinen, J. ja Seppä, M. B2B markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin.
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Luku 6.
Muu myöhemmin ilmoitettava materiaali ja luennot.
Completion alternatives
Osaamisen näyttö.
Employer connections
Opintojaksolla opiskelijatiimi perehtyy valitsemansa case-yrityksen myyntiin ja asiakkuuksien johtamisen toimintatapaan.
Exam schedules
Tarkistathan että aikataulun mukaiset tapaamiset sopivat aikatauluusi.
Student workload
Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta.
Kolme laajaa arvioitavaa tehtäväkokonasuutta yksin ja tiimissä.
Content scheduling
Tarkemmat tiedot ja tehtävien aikataulutus Canvasissa.
Objective
The student is able to:
- understand the purpose of customer strategy and objectives as a part of the business
- utilise customer data in sales work
- manage the sales management process
- select operative measures for sales and marketing based on the customer buying process
- set targets for customer and sales control
Evaluation scale
H-5