Monikanavainen markkinointiviestintä (10op)
Toteutuksen tunnus: TO00BT59-3008
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 27.11.2023 - 03.12.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 26.01.2024 - 03.05.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 10 op
- TKI-osuus
- 6 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Toimipiste
- Laurea Verkkokampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 40 - 60
- Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Opettajat
- Riikka Siuruainen
- Opintojakso
- TO00BT59
Opetusmenetelmät
Verkko-opetus ja ohjaus, Projektityö tiimeittäin yritystoimeksiantoon.
Tällä opintojaksolla tutustumme integroituun markkinointiviestintään, sisältömarkkinointiin (sisältömarkkinoinnin prosessi) ja sen suunnitteluun asiakaslähtöisesti (asiakasymmärryksen kautta). Opintojaksolla suunnitellaan toimeksiantajayritykselle markkinoinviestinnän strategia, tavoitteet sekä konkreettinen markkinoinnin toteutussuunnitelma.
Opintojakson projektityö tehdään aitoon yrityksen haasteeseen. Aikaisemmin toimeksiantoja on tehty mm: YIT, Telia, Omron ja HMDGlobal sekä Elisa. Kevät 2024 toimeksianto ja yritys julkaistaan lähempänä opintojakson alkua.
Opintojakson osaamistavoitteita ovat, opiskelija:
•osaa suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden
•osa seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
•osaa kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa.
Aika ja paikka
Zoomluennot ja -ohjaus, perjantaisin klo 10-15
Tarkempi aikataulu työpajoineen sekä vierasluennoitsijoineen tulee ennen opintojakson aloitusta
Opintojakso alkaa tammikuussa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Osaamisen näyttö.
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintranetistä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Projektityö, yritystoimeksianto
Toimeksiantajalle tehdään tiimeittäin markkinointiviestinnän suunnitelma.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tärkeitä ajankohtia: Opintojakson aloitus, väli- ja loppuesitykset toimeksiantajalle.
Lisäksi opintojaksolla on vierailevia alustajia mm digimarkkintointi ja somemarkkinointi -toimistoista. Mahdollisuuksien ja vierailevien puhujien luvalla, alustukset voidaan tallentaa (lupa pyydetään vieraspuhujilta)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tämä opintojakso on 10op laajuinen Osa työstä tehdään henkilökohtaisesti ja osa tiimissä.
Lisätiedot
Opintojakso vastaa aiemmin tarjonnassa ollutta opintojaksoa R0288 Markkinointiviestintä.
Sisältö
Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden kohderyhmien mukaisesti
- seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
- kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa
Arviointiasteikko
H-5