Service Business (5op)
Toteutuksen tunnus: PK00BW44-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 19.05.2025 - 25.05.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 15.09.2025 - 31.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- 10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
- Toimipiste
- Laurea Verkkokampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Kauneudenhoito- ja kosmetiikka-alan koulutus (PKV2), Laurea Tikkurila
- Opettajat
- Auli Hietanen
- Jussi Järvi
- Vastuuopettaja
- Jussi Järvi
- Ryhmät
-
PKV224SNKauneudenhoito- ja kosmetiikka-alan koulutus, päivätoteutus, S24, Tikkurila
- Opintojakso
- PK00BW44
Opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa Canvas-alustalla.
Opintojakso alkaa. Noin viikkoa ennen aloitusta lähetetään sähköpostiviesti, jossa kerrotaan opintojakson aloitus ja kuvataan opintojen käytänteet.
Opintojakson osan arvosanaa ei voi korottaa.
Aika ja paikka
Canvas-verkkoalusta
Oppimateriaalit
Oppimateriaali löytyy Canvas-työtilasta, joka aukeaa opintojakson alettua.
Oman aiheen mukainen kirjallisuus löytyy normaalisti kirjaston tietokantojen avulla.
LibGuides e-aineistot: https://libguides.laurea.fi/kauneudenhoitoala
Englanniksi
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Jos sinulla on opintojakson tavoitteisiin liittyvää osaamista (AHOT) tai mahdollisuus hankkia sitä työelämässä (TOPI), ole yhteydessä opintojakson vastuuopettajaan (Auli Hietanen) ennen opintojakson alkamista
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa. Aloitus on 15.9.2025, jolloin Canvas-työtila aukeaa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä. Eli 5 op on 135 tuntia työtä. Vain osa tästä työstä kuluu kontakteissa. Sinulle jää hyvin aikaa tehdä tehtäviä kontaktien ulkopuolella
Sisällön jaksotus
Opintojakso muodostuu viidestä moduulista, johon jokaiseen liittyy yksi tai useampi tehtävä.
Tehtävät voidaan tehdä joko yksilötehtävinä tai paritehtävinä.
Opintojakso sisältö käsittelee seuraavia aiheita:
- Palvelun tuotannon peruselementit
- Palvelun laatu
- Miten palveluilla luodaan arvoa asiakkaalle
- Kulttuurierot palveluiden markkinoinnissa
Lisätietoja opiskelijoille
Ennen opintojakson alkua lähetetään opiskeijoille sähköpostiviesti, jossa annetaan tarkempia ohjeita opintojakson suorittamiseksi.
Tavoitteet
The student is able to
- determine the basic elements of service marketing
- define the components of service quality
- create a functional service environment
- argue how a service creates added value for the consumer through the service process
- understand the impact of culture and cultural differences in the service process
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Ennen opintojakson alkua lähetetään opiskeijoille sähköpostiviesti, jossa annetaan tarkempia ohjeita opintojakson suorittamiseksi.