Professional Development in Practice 6. (12cr)
Code: SH00BT08-3021
General information
- Enrollment
- 27.11.2023 - 03.12.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2024 - 31.07.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 12 cr
- Local portion
- 12 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 40
- Degree programmes
- Sairaanhoitajakoulutus (SHV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
- Teachers
- Kirsi Ronkainen
- Mia Poikolainen
- Sanna Kuivalainen
- Eija Okker-Tikkunen
- Ulla Jauhiainen
- Teacher in charge
- Kirsi Ronkainen
- Groups
- 
                        SHV221SASairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, S21, Tikkurila
- Study unit
- SH00BT08
Learning outcomes
The student is able to
- apply and assess good practices related to team participation and management in a shift
- assess their own activities and the actions of the work community and team from the perspectives of quality, cost-effectiveness and sustainable development
- actively support goal-oriented work, community well-being and team spirit through their own communication
- motivate and guide members of their work community and give feedback
- describe their and the team’s role in building the organisation's brand and reputation and creating the customer service experience
- identify and meet the interaction-related needs of a seriously ill or palliative care patient and their significant others
- build a care relationship with a seriously ill and palliative care patients and their significant others
- support and guide a patient who is seriously ill or in palliative care and their family and friends with rehabilitation and coping, making use of multiprofessional cooperation if necessary
- recognise the need for palliative and terminal care
- plan, implement and evaluate palliative care and terminal care in accordance with the anticipated care plan for the end of life
- implement and assess the symptoms and pain treatment of a patient in palliative care
                    
Content
Theme: Nursing of seriously ill patients, quality of work community activities
LbD assignment during placement: Reviewing the quality and costs of operations using different indicators. The results are reported at the practice placement.
                    
Teaching methods
Harjoittelu on laajuudeltaan 12 op (8 viikkoa)
Harjoittelupaikat haetaan pääsääntöisesti Jobiilin kautta. Aktiivinen harjoittelupaikan haku käynnistyy jo harjoittelua edeltävällä lukukaudella. Jobiilin hakuajoista kerrotaan Jobiilin etusivulla. Seuraavan lukukauden harjoittelupaikat tulevat hakuun maalis-huhtikuussa ja loka-marraskuussa. Jobiilin CV tulee olla huolellisesti täytetty ennen harjoittelupaikkahaun käynnistymistä.
Harjoitteluympäristöiksi soveltuvat:
-Opiskelijan valitsema ammatillista osaamista tukeva harjoitteluympäristö, jossa on mahdollista saavuttaa pääosin harjoitteluun 6. tavoitteet.
Perehdy Canvasissa Terveysalan harjoittelu, Tikkurila -kansioon ja siellä moduulin 6 harjoittelua koskeviin ohjeisiin.
Opintojaksoon kuuluu lääkelaskujen teko. Laskut tulee olla hyväksytysti suoritettu ennen harjoittelua. Lääkelaskut voit uusia tarvittaessa kahdesti. Uusinnat tapahtuvat XXXX
                    
Alternative completion methods of implementation
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Jos teet sairaanhoitajan tehtäviä työsuhteessa, voit opinnollistaa työtäsi osaksi AMK-tutkintoasi/ harjoittelua 6. Sairaanhoitajan tehtäviä voit tehdä, jos sinulla on 2/3 (140 op) sairaanhoitajatutkinnosta suoritettuna. Työnantaja päättää, palkkaako hän sinut AMK-tutkintoa edellyttäviin työtehtäviin ja solmii työsopimuksen kanssasi. Katso ohjeet pakallisen työn opinnollistamisesta: https://laureauas.sharepoint.com/sites/studentFin_opintojensuunnittelu/SitePages/TOPI-sairaanhoitaja-ja-terveydenhoitaja-amk-koulutuksissa.aspx 
                    
Co-operation with working life and/or RDI
6. harjoittelun LbD tehtävä: 
Toiminnan laadun ja kustannusten tarkastelu eri mittareita hyödyntäen. Tulokset raportoidaan harjoittelupaikassa.
                    
Important dates
Harjoittelu on mahdollista suorittaa yksilöllisen aikataulun mukaan mikäli olet tehnyt 6. lukukauden opintoja aikaistetusti. Suositeltavaa on ajoittaa harjoittelu vkoille 11-18, jolloin teoriaopetusta ei ole.
Opintojaksoon kuuluu lääkelaskujen teko. Laskut tulee olla hyväksytysti suoritettu ennen harjoittelua. Lääkelaskut voit uusia tarvittaessa kahdesti.
Lääkelaskennan itsenäisen harjoittelun Canvas-työtila:
https://canvas.laurea.fi/enroll/8TFRR6 
                    
Forms of internationality
Harjoittelu on mahdollista suorittaa myös ulkomailla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
                    
Student workload
Ammattitaitoa edistävän harjoittelun 6 laajuus on 12 op eli 324 h.
- Harjoittelun info, lääkelaskukoe ja (reflektio) maks 5 h
- Kliininen harjoittelu (sis. tehtävän havainnoinnin) 311 h
- Harjoittelun tehtävä 8 h
                    
Content and scheduling
Harjoittelun kokoavat teemat
1. Vakavasti sairaan hoitotyö
2. Työyhteisön toiminnan laatu
                    
Further information for students
Edeltävät opinnot
-Edeltävistä opinnoista moduulit 1-5 pääosin suoritettuna
-Moduulin 6 teoriaopinnot pääosin suoritettu ennen harjoittelun alkua
-Lääkelaskut hyväksytysti suoritettuna
                    
Evaluation scale
Approved/Failed
                    
Further information
Edeltävät opinnot
-Edeltävistä opinnoista moduulit 1-5 pääosin suoritettuna
-Moduulin 6 teoriaopinnot pääosin suoritettu ennen harjoittelun alkua
-Lääkelaskut hyväksytysti suoritettuna
                    
Accomplishment methods
Practice environments: A placement environment that supports professional competence chosen by the student
                    
