Introduction to Marketing (10cr)
Code: HL00BQ78-3065
General information
- Enrollment
- 20.05.2024 - 19.08.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.09.2024 - 22.11.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Information Technology, Developing Digital Services (NDV2), Laurea Tikkurila (in Finnish)
- Teachers
- Minna-Kaisa Lehtilinna
- Tiina Turku
- Teacher in charge
- Tiina Turku
- Groups
-
NDV224KATietojenkäsittelyn koulutus, digitaalisten palveluiden kehittäminen, monimuotototeutus, K24, Tikkurila
- Course
- HL00BQ78
Teachin methods
Monimuotototeutus
Materials
Oppimateriaalit löytyvät/ilmoitetaan Canvasista.
Completion alternatives
Opinnon vaihtoehtoinen suoritustapa: näyttö.
Employer connections
Opintojaksolla tehdään kehittämisprojekti
Exam schedules
Läsnäolovelvollisuus seuraavissa päivissä:
Ma 28.8. aloitus ja projektien esittely
Ma 20.11. projektien esitykset
Student workload
10 opintopistettä on noin 270 tuntia opiskelijan työtä.
Content scheduling
Aikataulu löytyy Pakista.
Further information
Seuraava ohje koskee Digitaalisten palvelujen kehittämisen koulutuksen opiskelijoita, joilla opintojakson suorittaminen on viivästynyt: opintojakson tilalle on vuodesta 2025 alkaen tullut opintojakso ND00CC00 Liiketoimintaympäristöt 5 op. Eriävästä laajuudesta johtuen sovitaan lisäksi erikseen, millä liiketalouden perussisällöllä voi korvata puuttumaan jäävät 5 op tai suoritetaan uuden OPS-rakenteen mukaisesti enemmän pakollisia IT-opintoja.
Myöskään turvallisuusalan opiskelijoille ei ole enää omaa opintojaksototeutusta opintojaksosta kevätlukukauden 2025 jälkeen. Mikäli opintojakso on jäänyt suorittamatta turvallisuusalan opiskelijalta viimeisen koulutuksen oman toteutuksen mukana, sen voi suorittaa liiketalouden koulutuksen opintototeutuksella.
Objective
The student is able to
- use the basic terms of marketing
- define the goals and metrics for marketing and sales
- apply the marketing mix framework to an organization responsibly*
- acquire customer information, define target groups, and describe the customer journey
- act and communicate in a customer-oriented manner in sales situations
- carry out a marketing development project**
**The addition 'responsibly' comes into effect on August 1, 2024.
** The translation has been corrected and modified to exclude teamwork from the learning outcome. The change comes into effect on August 1, 2024.
Assessment criteria, approved/failed
Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön (Laurean tutkintosääntö).
Opiskelijan, joka ei ole suorittanut hyväksytysti opintojakson läpäisemiseksi asetettuja tehtäviä tai tenttejä, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. Hylätyn tentin tai muun suorituksen voi uusia kaksi kertaa. Varsinaiseen tenttiin osallistumatta jättäminen lasketaan yhdeksi suorituskerraksi. (Laurean tutkintosääntö.)
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu.
Evaluation scale
H-5