Trendit ja raaka-aineet – vahvuudet kosmetiikan markkinoinnin taustalla (5op)
Toteutuksen tunnus: KY00BS04-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 20.05.2024 - 26.05.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 12.09.2024 - 31.12.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- Laurea Verkkokampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 30
- Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, yamk-tutkinto (TYJ), Yhteiset opinnot
Opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan monimuoto-opintoina. Luennot pidetään Zoomissa erillisen aikataulun mukaan.
Aika ja paikka
Kontaktikerrat pidetään verkossa Zoom-ohjelmalla.
12.9. klo 13-16
2.10. klo 13-16
27.11. klo 9-12
5.12. klo 9-12
Oppimateriaalit
Oppimateriaali ilmoitetaan opintojakson Canvas-alustalla ja lähiopetuspäivien aikana.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.” Katso lisätietoa Linkistä.
Opintojakson osan arvosanaa ei voi korottaa.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Toteutuksen ajantasaiset kontaktit löytyvät Pakista. Opintojakson esityskerroilla on pakollinen läsnäolo ja niiltä poissaoleminen laskee arvosanaa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Sisällön jaksotus
- Kosmetiikkamainonnan analysointi perustuen mielikuva-analyysiin ja vaikuttaviin raaka-aineisiin
- Kosmetiikkamarkkinoinnin trendit ja arvot.
- Kirjallisuuteen perustuva selvitys kosmetiikan raaka-aineiden vaikutuksista
- Raaka-aineiden markkinointiväittämien analysointi ja perustelu tutkimustietoon tukeutuen.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolla tutkitaan, miten elintarviketeollisuuden sivuvirtoja voidaan käyttää kosmetiikan raaka-aineina ja kehitetään niiden pohjalta ideoita kosmetiikkatuotteeksi. Lisäksi suunnitellaan uuden kosmetiikkatuotteen monikanavaista lanseerausmarkkinointia.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- analysoida kosmetiikkamainontaa mielikuva-analyysin ja vaikuttavien raaka-aineiden analyysin kautta
- perehtyä kosmetiikkamarkkinoinnin trendeihin ja arvoihin.
- selvittää kirjallisuuteen perustuen kosmetiikan raaka-aineiden vaikutuksia ja vaikutusmahdollisuuksia
- analysoida raaka-aineiden markkinointiväittämiä ja perustella ne tutkimustietoon tukeutuen.
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Opintojaksolla tutkitaan, miten elintarviketeollisuuden sivuvirtoja voidaan käyttää kosmetiikan raaka-aineina ja kehitetään niiden pohjalta ideoita kosmetiikkatuotteeksi. Lisäksi suunnitellaan uuden kosmetiikkatuotteen monikanavaista lanseerausmarkkinointia.