Skip to main content

Cost Consciousness (1cr)

Code: TO00BQ74-3012

General information


Enrollment
27.11.2023 - 19.05.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.12.2023 - 30.06.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Seats
1 - 400
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Teachers
Jenni Viljanen
Heli Kulomaa
Esa Aula
Katariina Husman
Teacher in charge
Esa Aula
Scheduling groups
Avoin AMK 1 (Size: 200 . Open UAS : 200.)
Tutkinto- ja polkuopiskelijat (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
Avoin AMK 1
Tutkinto- ja polkuopiskelijat
Course
TO00BQ74

Teachin methods

MOOC suoritetaan itseopiskeluna Digicampus-verkko-oppimisympäristössä ajasta ja paikasta riippumatta. Saat linkin oppimisympäristöön sen jälkeen kun ilmoittautumisesi on hyväksytty. Ilmoittautumisia käsitellään noin kerran viikossa.

Materials

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus on DigiCampuksen työtilassa.

Completion alternatives

Kyseessä on täydentävä opintojakso, ei hyväksilukua, eikä vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Employer connections

Tämä opintojakso on SotePeda 24/7 hankkeessa toteutettu.

International connections

SotePeda 24/7 hanke on kansallinen hanke, jonka taustalla on myös kansainvälistä materiaalia.

Student workload

1 opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
MOOC:ssa on aluksi kuvattu opintojakson suoritus ja tehtävät.

Content scheduling

Kustannustietoisuus sote-alalla MOOC:ssa tutustutaan budjetointiin ja työntekijän omaan toimintaan osana työantaja organisaation taloutta. Kokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa tunnistaa alan keskeisimmät kustannustekijät ja siihen vaikuttavat tekijät.

Further information

Esa Aula
esa.aula@laurea.fi

Objective

The student is able to:
• describe the concept of budgeting and know how to make a simple budget.
• identify potential budgeting difficulties.
• describe the major cost drivers in the health sector.
• recognize her/his role as part of unit’s finances.
• develop, improve and enhance his/her own work efficiency.
• describe cost drivers in health care services.

Evaluation scale

Approved/Failed

Further information

Esa Aula
esa.aula@laurea.fi

Go back to top of page