Cost Consciousness (1cr)
Code: TO00BQ74-3012
General information
- Enrollment
- 27.11.2023 - 19.05.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.12.2023 - 30.06.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 1 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Seats
- 1 - 400
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
- Teachers
- Jenni Viljanen
- Heli Kulomaa
- Esa Aula
- Katariina Husman
- Teacher in charge
- Esa Aula
- Scheduling groups
- Avoin AMK 1 (Size: 200 . Open UAS : 200.)
- Tutkinto- ja polkuopiskelijat (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Avoin AMK 1
- Tutkinto- ja polkuopiskelijat
- Course
- TO00BQ74
Teachin methods
MOOC suoritetaan itseopiskeluna Digicampus-verkko-oppimisympäristössä ajasta ja paikasta riippumatta. Saat linkin oppimisympäristöön sen jälkeen kun ilmoittautumisesi on hyväksytty. Ilmoittautumisia käsitellään noin kerran viikossa.
Materials
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus on DigiCampuksen työtilassa.
Completion alternatives
Kyseessä on täydentävä opintojakso, ei hyväksilukua, eikä vaihtoehtoisia suoritustapoja.
Employer connections
Tämä opintojakso on SotePeda 24/7 hankkeessa toteutettu.
International connections
SotePeda 24/7 hanke on kansallinen hanke, jonka taustalla on myös kansainvälistä materiaalia.
Student workload
1 opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
MOOC:ssa on aluksi kuvattu opintojakson suoritus ja tehtävät.
Content scheduling
Kustannustietoisuus sote-alalla MOOC:ssa tutustutaan budjetointiin ja työntekijän omaan toimintaan osana työantaja organisaation taloutta. Kokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa tunnistaa alan keskeisimmät kustannustekijät ja siihen vaikuttavat tekijät.
Further information
Esa Aula
esa.aula@laurea.fi
Objective
The student is able to:
• describe the concept of budgeting and know how to make a simple budget.
• identify potential budgeting difficulties.
• describe the major cost drivers in the health sector.
• recognize her/his role as part of unit’s finances.
• develop, improve and enhance his/her own work efficiency.
• describe cost drivers in health care services.
Evaluation scale
Approved/Failed
Further information
Esa Aula
esa.aula@laurea.fi