Motivational Digital Support with Social and Health Care Clients (5cr)
Code: TO00CA02-3002
General information
- Enrollment
- 27.11.2023 - 19.05.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.12.2023 - 30.06.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 500
- Teachers
- Virve Pekkarinen
- Heli Kulomaa
- Piia Silvennoinen
- Soile Juujärvi
- Teacher in charge
- Hanna Rantala
- Scheduling groups
- Koskee vain Avoimen AMK:n asiakkaita, älä ilmoittaudu tähän pienryhmään (Size: 200 . Open UAS : 200.)
- Small groups
- This only applies to customers of the open university of applied sciences
- Study unit
- TO00CA02
Learning outcomes
The student is able to
- describe challenges and solutions related to e-services
- comply with the legislation and ethical guidelines for digital support
- evaluate the needs of clients in vulnerable positions
- advise clients on information security issues
- apply skills needed in counseling work
- motivate clients to use smart devices and e-services independently.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Learning materials and recommended literature
Opintojakson aikana opiskelija perehtyy aihealueeseen artikkelien, äänimateriaalien, videoiden ja tehtävien avulla. Teemaan liittyvä kirjallisuus löytyy listattuna Canvasista.
Student workload
Viiden opintopisteen kokonaisuus vastaa noin 135 tuntia.
Content and scheduling
Opintokokonaisuus koostuu seuraavista moduuleista:
ORIENTAATIO-moduulissa opettelet työskentelemään Canvas-oppimisalustalla ja saat kokonaiskuvan opintojaksosta tavoitteineen.
SÄHKÖISET PALVELUT JA SOTE-AMMATILLISUUS –moduulissa (1 op) keskityt siihen, millaisia vaikutuksia sote-alan digitalisaatiolla on sote-palveluihin ja miten palveluiden digitalisaatio muuttaa sote-alan ammatillisuutta. Perehdyt myös siihen, miten haavoittuvassa asemassa olevat asiakkaat tulisi huomioida sähköisissä palveluissa. Moduulin kuuluu neljä (4) tehtävää, jotka sinun tulee suorittaa hyväksytysti voidaksesi edetä seuraavaan moduuliin.
DIGIOSALLISUUS, DIGIKUILUT JA DIGITUKI –moduuli (2 op) Tässä moduulissa perehdyt siihen, mitä digiosallisuudella tarkoitetaan ja millainen merkitys digituella on digiosallisuuden vahvistamisessa. Perehdyt myös digiosallisuuteen vaikuttaviin tekijöihin, digituen merkitykseen digiosallisuuden vahvistamisessa ja digitukeen liittyviin eettisiin haasteisiin. Moduuliin kuuluu seitsemän (7) tehtävää, jotka sinun tulee suorittaa hyväksytysti voidaksesi edetä seuraavaan moduuliin.
MOTIVOIVA KESKUSTELU DIGITUEN LÄHESTYMISTAPANA -moduuli (2 op) Tässä moduulissa perehdyt, miten motivoivan keskustelun menetelmää voidaan soveltaa digituen tilanteissa. Moduuliin kuuluu kaksitoista (12) tehtävää, jotka sinun tulee suorittaa hyväksytysti voidaksesi edetä seuraavaan moduuliin.
Further information for students
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä [esim. Canvasissa tai Teamsissa].
Evaluation scale
Approved/Failed
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä [esim. Canvasissa tai Teamsissa].