Siirry suoraan sisältöön

Tourism Destinations Management (5op)

Toteutuksen tunnus: TO00BN88-3006

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
02.09.2024 - 20.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
englanti
Paikat
10 - 40
Koulutus
Degree Programme in Hospitality Management and Service Design (PHA2), Laurea Leppävaara
Opettajat
Marjaana Salomaa
Marjukka Turunen
Vastuuopettaja
Marjaana Salomaa
Ryhmät
PHA223SN
Degree Programme in Hospitality Management and Service Design, daytime studies, S23, Leppävaara
Opintojakso
TO00BN88

Opetusmenetelmät

Weekly meetings at Leppävaara campus

Oppimateriaalit

Literature will be based on academic journals, such as Annals of Tourism Research, International Journal of Hospitality Management, Tourism Management, International Journal of Contemporary Hospitality Management.

Academic articles(articles should be peer reviewed full text): Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism; Journal of Tourism Challenges and Trends; Annals of Tourism Research; Journal of Sustainable Tourism; Tourism Management; Journal of Travel Research; The International Journal of Tourism Research

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Not available.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Live like a local -tour

Kansainvälisyys

Sopii vaihto-opiskelijoille
Aiempia matkailun opintoja (Discovering tourism tai vastaava osaaminen) tarvitaan.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot ja tehtävät 135 tuntia

Sisällön jaksotus

Viikoittaiset luennot

Tavoitteet

Student will be able to:
- review the characteristics of a good destination brand
- explain the positioning-image-branding approach and define these interconnected concepts
- describe the concept of destination management and planning
- explain DMO´s role and contribution to destination research
- plan and develop tourism services
- identify future trends within tourism industry

Arviointiasteikko

H-5

Siirry alkuun