Markkinointiosaamisen projekti (10op)
Toteutuksen tunnus: HL00BU31-3077
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 25.11.2024 - 01.12.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 17.01.2025 - 16.05.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- TKI-osuus
- 7 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- 10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
- Toimipiste
- Laurea Tikkurila
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus (HLV2), Laurea Tikkurila
- Opettajat
- Elina Wainio
- Johanna Wilén
- Vastuuopettaja
- Elina Wainio
- Ryhmät
-
HLV225KNLiiketalouden koulutus, projektijohtaminen, päivätoteutus, K25, Tikkurila
- Opintojakso
- HL00BU31
Opetusmenetelmät
Tämä opintojakso on ensimmäisen lukukauden opintoihin kuuluva markkinointiosaamisen opintojakso, jolla opiskelija oppii laajasti markkinoinnin perusteet, teoriaa, malleja ja käsitteistöä. Opiskelija työskentelee oikeassa työelämän projektissa, ja kehittää toimeksiantajan markkinointia ja/tai siihen liittyvää haastetta.
Osaamisen kehittämisen tavoite on, että opiskelija osaa
- toteuttaa markkinoinnin kehittämisprojektin tiimissä
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti
Aika ja paikka
Projekti toteutetaan Tikkurilan kampuksella ja tarpeen mukaan toimeksiantajan toimipisteessä tai muussa sovitussa paikassa.
Aikataulu: Lukkarikone/Tuudo
Oppimateriaalit
Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 19., uudistettu painos. Helsinki: Edita.
Luennoilla sekä oppimisympäristössä (Canvas) nimetty materiaali
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opiskelija työskentelee oikeassa työelämän projektissa, ja kehittää toimeksiantajan markkinointia ja/tai siihen liittyvää haastetta.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Katso luentojen aikataulut ja teemat Pakista / Tuudosta.
Kansainvälisyys
Toimeksiannot voivat sisältää kansainvälisiä yhteyksiä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Arvioitu työmäärä osioittain:
Markkinoinnin ja myynnin perusteet, moduulit 1-6 30%
Projektityöskentely 70%
Lisätietoja opiskelijoille
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija.(Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019).”
Tavoitteet
opiskelija osaa
- toteuttaa markkinoinnin kehittämisprojektin tiimissä
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija.(Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019).”