Johtaminen ja johtajuus (5op)
Toteutuksen tunnus: HL00BU65-3013
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 19.05.2025 - 25.05.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 14.10.2025 - 08.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- 10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
- Toimipiste
- Laurea Tikkurila
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus (HLV2), Laurea Tikkurila
- Opettajat
- Elina Wainio
- Anu Peltola
- Vastuuopettaja
- Elina Wainio
- Ryhmät
-
HLV225KNLiiketalouden koulutus, projektijohtaminen, päivätoteutus, K25, Tikkurila
- Opintojakso
- HL00BU65
Opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan Tikkurilan kampuksella.
Opinnon toteutusta tukee Canvasiin rakennettu oppimisympäristö, mutta oppimisen kannalta on tärkeää osallistua kampuksella järjestettävään lähiopetukseen ja -ohjaukseen aikataulun mukaisesti. Opinnossa on pari- tai ryhmätyöskentelyä. Tehtävistä annetaan palautetta opettajan toimesta sekä voidaan hyödyntää myös työelämä- ja vertaispalautteenantoa.
Aika ja paikka
Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.
Oppimateriaalit
Oppimateriaali ilmoitetaan ensimmäisellä opetuskerralla.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Tutkintosäännön (2024) mukaan opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. .... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa." Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.
Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.
Keskustele valinnaisesta suoritustavasta ensin opintojakson vastuuopettajan kanssa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla kumppanina on Tikkurilan Rotary Club.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tutkintosääntöön (2024) perustuen toteutukselle hyväksytyn opiskelijan edellytetään vahvistavan osallistumisensa osoittamalla aktiivisuutta opinnon alkaessa seuraavalla tavalla:
Aktiivisuuden osoittamiseksi opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija.
Ensimmäisen kerran lisäksi läsnäolovelvoite on kaikilla lukujärjestyksessä pakollisiksi merkityillä kerroilla.
Kansainvälisyys
Opinto ei sisällä varsinaista kansainvälistä yhteistyötä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen perusteella.
Sisällön jaksotus
Opinnon sisältö koostuu johtamisen ja johtajuuden peruskäsitteistä, henkilöstöprosesseista ja esihenkilötyöstä työsuhteen eri vaiheissa. Myös tyoikeuden peruskysymyksiä käydään läpi.
Lisätietoja opiskelijoille
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä.
Tavoitteet
Opiskelija osa
- analysoida, kehittää ja johtaa omaa ja organisaation toimintaa työyhteisön jäsenenä ja esimiehenä
- analysoida työyhteisöä ja edistää työhyvinvointia
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Laurean yleiset arviointiperusteet tasolla 1.
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä.