Siirry suoraan sisältöön

Myynti ja asiakkuuksien johtaminen (10op)

Toteutuksen tunnus: TO00BL02-3024

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
31.03.2025 - 06.04.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
02.05.2025 - 20.08.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
10 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
Toimipiste
Laurea Verkkokampus
Opetuskielet
Paikat
40 - 60
Koulutus
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettajat
Johanna Lunkka
Veera Lassila
Vastuuopettaja
Johanna Lunkka
Opintojakso
TO00BL02

Opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan verkossa. Tunnit pidetään Zoomissa. Aikataulun mukaisissa verkkotapaamisissa läsnäolo tärkeää!
Pakollinen osallistuminen Yritysesimerkkitehtävän purkutilaisuuteen.
Työpajakerroista kahteen kolmesta pakollinen osallistuminen.
Ennen ensimmäistä verkkotapaamista opiskelija tekee pienen ennakkotehtävän, jonka tehtävänanto ilmoitetaan hyvissä ajoin ennen opintojakson alkamista.

Oppimateriaalit

Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti aiheeseen sopivaa kirjallisuutta, mistä ilmoitetaan Canvas-työtilassa tarkemmin. Opiskelijat pääsevät myös valitsemaan lähdeaineistoa itsenäisesti.

Keskeisiä kirjalähteitä ovat:
Kurvinen, J. ja Seppä, M. B2B markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin.
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Luku 6.
Muu myöhemmin ilmoitettava materiaali ja luennot.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen näyttö.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla opiskelijatiimi perehtyy valitsemansa case-yrityksen myyntiin ja asiakkuuksien johtamisen toimintatapaan.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tarkistathan, että aikataulun mukaiset verkkotapaamiset sopivat aikatauluusi.
Tunnit pidetään iltaisin 17-19.30 välillä.

Kansainvälisyys

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta.
Opintojaksolla on 4 itsenäistä tehtäväkokonaisuutta, ja 2 tiimissä tehtävää kokonaisuutta.

Tehtävien palautuspäivämäärät löytyvät Canvasista. Osa tehtäväpalautuksista on touko-kesäkuussa, osa elokuussa opintojakson loppupuolella.

Verkkotapaamisten nauhoittamisesta ilmoitamme erikseen.

Sisällön jaksotus

Tarkemmat tiedot ja tehtävien aikataulutus Canvasissa.
Tunnit Pakissa / lukkarissa.

Tavoitteet

Opiskelija
- ymmärtää asiakasstrategian ja –tavoitteiden merkityksen osana liiketoimintaa
- osaa hyödyntää asiakastietoa myyntityössä
- osaa myynnin johtamisen prosessin
- osaa valita myynnin ja markkinoinnin operatiiviset toimenpiteet asiakkaan ostoprosessissa
- osaa asettaa mittarit asiakkuuksien ja myynnin seuraamiseen

Arviointiasteikko

H-5

Siirry alkuun