Skip to main content

Sales and Managing Customerships (10cr)

Code: TO00BL02-3025

General information


Enrollment
19.05.2025 - 25.05.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.08.2025 - 11.11.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
10 cr
RDI portion
4 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
40 - 60
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Teachers
Johanna Lunkka
Veera Lassila
Teacher in charge
Veera Lassila
Groups
TOH225SY
Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S25, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Study unit
TO00BL02

Learning outcomes

The student is able to:
- understand the purpose of customer strategy and objectives as a part of the business
- utilise customer data in sales work
- manage the sales management process
- select operative measures for sales and marketing based on the customer buying process
- set targets for customer and sales control

Teaching methods

Implementation plan available in Finnish

Learning materials and recommended literature

Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti aiheeseen sopivaa kirjallisuutta, mistä ilmoitetaan Canvas-työtilassa tarkemmin. Opiskelijat pääsevät myös valitsemaan lähdeaineistoa itsenäisesti.

Keskeisiä kirjalähteitä ovat:
Kurvinen, J. ja Seppä, M. B2B markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin.
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Luku 6.
Muu myöhemmin ilmoitettava materiaali ja luennot.

Alternative completion methods of implementation

Osaamisen näyttö.

Co-operation with working life and/or RDI

Opintojaksolla opiskelijatiimi perehtyy valitsemansa case-yrityksen myyntiin ja asiakkuuksien johtamisen toimintatapaan.

Important dates

Tarkistathan, että aikataulun mukaiset verkkotapaamiset sopivat aikatauluusi.
Tapaamiset ovat vuorovaikutteisia ja olennainen osa opintojakson tiimitehtäviä.
Työpajoista kahteen kolmesta pakollinen osallistuminen.
Yrotysesimerkkitehtävän purkutilaisuuteen pakollinen osallistuminen.

Forms of internationality

-

Student workload

Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta.
Opintojaksolla on 4 itsenäistä tehtävää ja 2 tiimissä tehtävää kokonaisuutta.

Tehtävien palautuspäivämäärät löytyvät Canvasista työtilan avauduttua.

Verkkotapaamisten nauhoittamisesta ilmoitamme erikseen.

Content and scheduling

Opintojakson aikana opiskelija tutustuu monipuolisesti B2B myynnin ja asiakkuuksien johtamisen teemoihin. Opintojaksolla tehdään monipuolisesti tehtäviä sekä itsenäisesti että tiimeissä. Tehtävät on aikataulutettu siten että ne jakautuvat tasaisesti koko opintojakson ajalle. Aikataulun noudattaminen on olennainen osa opintojakson toteutusta.

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page