Sales and Managing Customerships (10cr)
Code: TO00BL02-3025
General information
- Enrollment
- 19.05.2025 - 25.05.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 25.08.2025 - 11.11.2025
- Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 10 cr
- RDI portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- 10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 40 - 60
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Teachers
- Johanna Lunkka
- Veera Lassila
- Teacher in charge
- Veera Lassila
- Groups
-
TOH225SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S25, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Study unit
- TO00BL02
Learning outcomes
The student is able to:
- understand the purpose of customer strategy and objectives as a part of the business
- utilise customer data in sales work
- manage the sales management process
- select operative measures for sales and marketing based on the customer buying process
- set targets for customer and sales control
Teaching methods
Implementation plan available in Finnish
Learning materials and recommended literature
Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti aiheeseen sopivaa kirjallisuutta, mistä ilmoitetaan Canvas-työtilassa tarkemmin. Opiskelijat pääsevät myös valitsemaan lähdeaineistoa itsenäisesti.
Keskeisiä kirjalähteitä ovat:
Kurvinen, J. ja Seppä, M. B2B markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin.
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Luku 6.
Muu myöhemmin ilmoitettava materiaali ja luennot.
Alternative completion methods of implementation
Osaamisen näyttö.
Co-operation with working life and/or RDI
Opintojaksolla opiskelijatiimi perehtyy valitsemansa case-yrityksen myyntiin ja asiakkuuksien johtamisen toimintatapaan.
Important dates
Tarkistathan, että aikataulun mukaiset verkkotapaamiset sopivat aikatauluusi.
Tapaamiset ovat vuorovaikutteisia ja olennainen osa opintojakson tiimitehtäviä.
Työpajoista kahteen kolmesta pakollinen osallistuminen.
Yrotysesimerkkitehtävän purkutilaisuuteen pakollinen osallistuminen.
Forms of internationality
-
Student workload
Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta.
Opintojaksolla on 4 itsenäistä tehtävää ja 2 tiimissä tehtävää kokonaisuutta.
Tehtävien palautuspäivämäärät löytyvät Canvasista työtilan avauduttua.
Verkkotapaamisten nauhoittamisesta ilmoitamme erikseen.
Content and scheduling
Opintojakson aikana opiskelija tutustuu monipuolisesti B2B myynnin ja asiakkuuksien johtamisen teemoihin. Opintojaksolla tehdään monipuolisesti tehtäviä sekä itsenäisesti että tiimeissä. Tehtävät on aikataulutettu siten että ne jakautuvat tasaisesti koko opintojakson ajalle. Aikataulun noudattaminen on olennainen osa opintojakson toteutusta.
Evaluation scale
H-5