Siirry suoraan sisältöön

Palveluyrityksen liiketoiminta ja markkinointi (10op)

Toteutuksen tunnus: A9128-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
24.05.2021 - 30.05.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
23.08.2021 - 13.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara
Opettajat
Sini Temisevä
Jarmo Heinonen
Vastuuopettaja
Sini Temisevä
Opintojakso
A9128

Opetusmenetelmät

Aloitus Zoomissa 23.8.2021, loppuesitykset kampuksella 13.12.2021. Yksi työpaja kampuksella lähipäivässä 11.10.2021, muuten ohjaus ja luennot verkossa Zoomissa https://laurea.zoom.us/j/64029169938.
Verkkoluennot maanantaisin pääasiassa 15.00-16.00 tai 16.00-17.00.

Aika ja paikka

Kickoff 23.8. 2021 klo 10.00-11.30.
Toteutus erillisen aikataulun mukaan.

Oppimateriaalit

Ahonen, L. & Luoto, S. 2015. Markkinointi boksin ulkopuolelta. Helsinki. Talentum.
Bergström, S. & Leppänen, A. 2013. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki. Edita.
Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki. WSOY
Jylhä, E. & Viitala, R. 2013. Liiketoimintaosaaminen - Menestyvän yritystoiminnan perusta. Edita.
Jormakka, Koivusalo, Lappalainen, Niskanen: Laskentatoimi. Helsinki: Edita. • Luvut 1 - tarkennetaan workshopissa.
Kahneman, D. 2012. Ajattelu nopeasti ja hitaasti. Terrra Cognita.
Kotler, P. 2005. Markkinoinnin avaimet. 80 konseptia menestykseen. Jyväskylä. Gummerus.
Kuusela, H. & Neilimo, K. 2010. Kaupan strategiaosaaminen. Helsinki. Edita Prima Oy.
Mäntyneva, M, Heinonen, J. & Wrange, K. 2008. Markkinointitutkimus.
Ojasalo, J. & Ojasalo, K. 2010. B-to-B-palvelujen markkinointi. Porvoo. WSOYPro
Osterwalder, A. & Pigneur, Y. 2009. Business Model Generation. Amsterdam. Self Published.
Rope, T. 1998. Business to Business – markkinointi. Porvoo. WSOY.
Saarelainen, E. 2013. Kohti menestyvää liiketoimintamallia. Saarijärven Offset Oy.
Thaler, Richard H. and Sunstein, Cass R. 2009 Nudge. Improving decisions about health, wealth, and happiness. Penguin Books.
** muu luennolla jaettava materiaali

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään yksilötehtävinä liiketoimintasuunnitelma, joka pitää sisällään (markkinoinnin, mainonnan, budjetoinnin, katetuottolaskelman ja strategian).

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kickoff Zoom 23.8. 2021 klo 10.00-11.30. Läsnäolo loppuesityksessä 13.12.2021 tarpeen.
Toteutus erillisen aikataulun mukaan.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- eritellä alan palveluyrityksen liiketoiminnan toiminnot
- esitellä palveluyrityksen liiketoimintamalleja ja ansaintalogiikkaa
- segmentoida yritys- ja kuluttaja-asiakkaita
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja palveluliiketoiminnassa

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- eritellä alan palveluyrityksen liiketoiminnan toiminnot
- esitellä palveluyrityksen liiketoimintamalleja ja ansaintalogiikkaa
- segmentoida yritys- ja kuluttaja-asiakkaita
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja palveluliiketoiminnassa

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- eritellä alan palveluyrityksen liiketoiminnan toiminnot
- esitellä palveluyrityksen liiketoimintamalleja ja ansaintalogiikkaa
- segmentoida yritys- ja kuluttaja-asiakkaita
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja palveluliiketoiminnassa

Siirry alkuun