Skip to main content

Service Business and Marketing (10cr)

Code: A9128-3011

General information


Enrollment
24.05.2021 - 30.05.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
23.08.2021 - 13.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Sini Temisevä
Jarmo Heinonen
Teacher in charge
Sini Temisevä
Course
A9128

Teachin methods

Aloitus Zoomissa 23.8.2021, loppuesitykset kampuksella 13.12.2021. Yksi työpaja kampuksella lähipäivässä 11.10.2021, muuten ohjaus ja luennot verkossa Zoomissa https://laurea.zoom.us/j/64029169938.
Verkkoluennot maanantaisin pääasiassa 15.00-16.00 tai 16.00-17.00.

Location and time

Kickoff 23.8. 2021 klo 10.00-11.30.
Toteutus erillisen aikataulun mukaan.

Materials

Ahonen, L. & Luoto, S. 2015. Markkinointi boksin ulkopuolelta. Helsinki. Talentum.
Bergström, S. & Leppänen, A. 2013. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki. Edita.
Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki. WSOY
Jylhä, E. & Viitala, R. 2013. Liiketoimintaosaaminen - Menestyvän yritystoiminnan perusta. Edita.
Jormakka, Koivusalo, Lappalainen, Niskanen: Laskentatoimi. Helsinki: Edita. • Luvut 1 - tarkennetaan workshopissa.
Kahneman, D. 2012. Ajattelu nopeasti ja hitaasti. Terrra Cognita.
Kotler, P. 2005. Markkinoinnin avaimet. 80 konseptia menestykseen. Jyväskylä. Gummerus.
Kuusela, H. & Neilimo, K. 2010. Kaupan strategiaosaaminen. Helsinki. Edita Prima Oy.
Mäntyneva, M, Heinonen, J. & Wrange, K. 2008. Markkinointitutkimus.
Ojasalo, J. & Ojasalo, K. 2010. B-to-B-palvelujen markkinointi. Porvoo. WSOYPro
Osterwalder, A. & Pigneur, Y. 2009. Business Model Generation. Amsterdam. Self Published.
Rope, T. 1998. Business to Business – markkinointi. Porvoo. WSOY.
Saarelainen, E. 2013. Kohti menestyvää liiketoimintamallia. Saarijärven Offset Oy.
Thaler, Richard H. and Sunstein, Cass R. 2009 Nudge. Improving decisions about health, wealth, and happiness. Penguin Books.
** muu luennolla jaettava materiaali

Employer connections

Opintojaksolla tehdään yksilötehtävinä liiketoimintasuunnitelma, joka pitää sisällään (markkinoinnin, mainonnan, budjetoinnin, katetuottolaskelman ja strategian).

Exam schedules

Kickoff Zoom 23.8. 2021 klo 10.00-11.30. Läsnäolo loppuesityksessä 13.12.2021 tarpeen.
Toteutus erillisen aikataulun mukaan.

Further information

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- eritellä alan palveluyrityksen liiketoiminnan toiminnot
- esitellä palveluyrityksen liiketoimintamalleja ja ansaintalogiikkaa
- segmentoida yritys- ja kuluttaja-asiakkaita
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja palveluliiketoiminnassa

Objective

The student is able to
- classify the business functions of a service company in the hospitality sector
- present the business models and business logic of a service company
- segment both business-to-business and consumer customers
- apply marketing mix in service business

Evaluation scale

H-5

Further information

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- eritellä alan palveluyrityksen liiketoiminnan toiminnot
- esitellä palveluyrityksen liiketoimintamalleja ja ansaintalogiikkaa
- segmentoida yritys- ja kuluttaja-asiakkaita
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja palveluliiketoiminnassa

Go back to top of page