Introduction to Marketing (10cr)
Code: HL00BQ78-3007
General information
- Enrollment
- 24.05.2021 - 30.05.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 30.09.2021 - 10.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLG2), Laurea Otaniemi, Finnish
- Teachers
- Eeva Miettinen
- Tomas Illman
- Teacher in charge
- Eeva Miettinen
- Groups
-
HLG221SALiiketalouden koulutus, monimuotototeutus, S21, Otaniemi
- Course
- HL00BQ78
Teachin methods
Opintojakso toteutetaan monimuoto-opetuksena. Otaniemen kampuksella toteutettavien lähipäivien lisäksi opiskelijat ja opiskelijatiimit toimivat itsenäisesti verkossa / tapaamisin.
Opintojaksossa on kolme osa-aluetta; Myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteet, asiakaskokemus sekä havainnointiosio.
Opintojakson tavoitteiden mukaisesti opiskelija osaa
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- toimia projekteissa ja projektiryhmän jäsenenä oma-aloitteisesti, vastuullisesti, tietoturvallisesti sekä tavoitteellisesti työvälineitä hyödyntäen
- viestiä suullisesti ja kirjallisesti alan käsitteitä käyttäen.
Location and time
Orientaatio on 1.10 Zoomissa. Lähiopetuspäivät Otaniemen kampuksella ilmoitetun aikataulun mukaisesti (pakki), ks. myös alla. Oppimisympäristönä käytämme Canvas -alustaa.
Materials
Opintojaksossa käytettävä kirjallisuus on nähtävissä opintojakson työtilassa.
Completion alternatives
Osaamisen näyttö.
Exam schedules
Opintojakson orientaatio on 30.9 Zoomissa. Muut opetuspäivät ovat kampuksella seuraavasti:
14.10.2021
11.11.2021
12.11.2021
Opintojakson aikataulu on näkyvillä Pakissa. Huomioithan, että aikatauluihin saattaa tulla pieniä muutoksia.
Student workload
Opintojakson 10 opintopistettä jakautuu eri painotusten mukaisesti kolmen eri teeman kesken. Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta.
Further information
Seuraava ohje koskee Digitaalisten palvelujen kehittämisen koulutuksen opiskelijoita, joilla opintojakson suorittaminen on viivästynyt: opintojakson tilalle on vuodesta 2025 alkaen tullut opintojakso ND00CC00 Liiketoimintaympäristöt 5 op. Eriävästä laajuudesta johtuen sovitaan lisäksi erikseen, millä liiketalouden perussisällöllä voi korvata puuttumaan jäävät 5 op tai suoritetaan uuden OPS-rakenteen mukaisesti enemmän pakollisia IT-opintoja.
Myöskään turvallisuusalan opiskelijoille ei ole enää omaa opintojaksototeutusta opintojaksosta kevätlukukauden 2025 jälkeen. Mikäli opintojakso on jäänyt suorittamatta turvallisuusalan opiskelijalta viimeisen koulutuksen oman toteutuksen mukana, sen voi suorittaa liiketalouden koulutuksen opintototeutuksella.
Objective
The student is able to
- use the basic terms of marketing
- define the goals and metrics for marketing and sales
- apply the marketing mix framework to an organization responsibly*
- acquire customer information, define target groups, and describe the customer journey
- act and communicate in a customer-oriented manner in sales situations
- carry out a marketing development project**
**The addition 'responsibly' comes into effect on August 1, 2024.
** The translation has been corrected and modified to exclude teamwork from the learning outcome. The change comes into effect on August 1, 2024.
Evaluation scale
Approved/Failed