Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteet (10op)

Toteutuksen tunnus: HL00BQ78-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
24.05.2021 - 30.05.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
30.09.2021 - 10.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Laurea Otaniemi
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
Liiketalouden koulutus (HLG2), Laurea Otaniemi
Opettajat
Eeva Miettinen
Tomas Illman
Vastuuopettaja
Eeva Miettinen
Ryhmät
HLG221SA
Liiketalouden koulutus, monimuotototeutus, S21, Otaniemi
Opintojakso
HL00BQ78

Opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan monimuoto-opetuksena. Otaniemen kampuksella toteutettavien lähipäivien lisäksi opiskelijat ja opiskelijatiimit toimivat itsenäisesti verkossa / tapaamisin.

Opintojaksossa on kolme osa-aluetta; Myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteet, asiakaskokemus sekä havainnointiosio.

Opintojakson tavoitteiden mukaisesti opiskelija osaa
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- toimia projekteissa ja projektiryhmän jäsenenä oma-aloitteisesti, vastuullisesti, tietoturvallisesti sekä tavoitteellisesti työvälineitä hyödyntäen
- viestiä suullisesti ja kirjallisesti alan käsitteitä käyttäen.

Aika ja paikka

Orientaatio on 1.10 Zoomissa. Lähiopetuspäivät Otaniemen kampuksella ilmoitetun aikataulun mukaisesti (pakki), ks. myös alla. Oppimisympäristönä käytämme Canvas -alustaa.

Oppimateriaalit

Opintojaksossa käytettävä kirjallisuus on nähtävissä opintojakson työtilassa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen näyttö.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojakson orientaatio on 30.9 Zoomissa. Muut opetuspäivät ovat kampuksella seuraavasti:

14.10.2021
11.11.2021
12.11.2021
Opintojakson aikataulu on näkyvillä Pakissa. Huomioithan, että aikatauluihin saattaa tulla pieniä muutoksia.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson 10 opintopistettä jakautuu eri painotusten mukaisesti kolmen eri teeman kesken. Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta.

Lisätiedot

Seuraava ohje koskee Digitaalisten palvelujen kehittämisen koulutuksen opiskelijoita, joilla opintojakson suorittaminen on viivästynyt: opintojakson tilalle on vuodesta 2025 alkaen tullut opintojakso ND00CC00 Liiketoimintaympäristöt 5 op. Eriävästä laajuudesta johtuen sovitaan lisäksi erikseen, millä liiketalouden perussisällöllä voi korvata puuttumaan jäävät 5 op tai suoritetaan uuden OPS-rakenteen mukaisesti enemmän pakollisia IT-opintoja.

Myöskään turvallisuusalan opiskelijoille ei ole enää omaa opintojaksototeutusta opintojaksosta kevätlukukauden 2025 jälkeen. Mikäli opintojakso on jäänyt suorittamatta turvallisuusalan opiskelijalta viimeisen koulutuksen oman toteutuksen mukana, sen voi suorittaa liiketalouden koulutuksen opintototeutuksella.

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja vastuullisesti*
- hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- tehdä markkinoinnin kehittämisprojektin**

*Tarkennus "vastuullisesti" astuu voimaan 1.8.2024.
** Tavoitteen lopusta on on jätetty pois tarkenne "tiimissä". Muutos astuu voimaan 1.8.2024.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Siirry alkuun