Introduction to Marketing (10cr)
Code: HL00BQ78-3012
General information
- Enrollment
- 24.05.2021 - 30.05.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 23.08.2021 - 05.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 8 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Tietojenkäsittelyn koulutus (NTA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachin methods
The implementation plan is available in Finnish.
Location and time
Leppävaaran kampus
Materials
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opintototeutuksesta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta
Employer connections
Opintojaksolla tehdään tiimityönä markkinoinnin kilpailikeinoanalyysi, jossa tiimi kirjoittaa markkinoinnista tietopohjaa ja soveltaa sitä valitsemansa yrityksen markkinointitoimintoihin.
Lisäksi tiimi tekee kehittämistyön, jossa paneudutaan johonkin markkinoinnin osa-alueeseen ja kehitetään sitä toimeksiantajan tarpeiden mukaiseksi hyödyntäen tutkimuksellisia kehittämistyön menetelmiä.
Exam schedules
Opintojakson aloitustapaaminen on 6.9.2021.
Ennen opintojakson aloittamista opiskelijan tulee tehdä orientaatiotehtävä, joka perustuu ajankohtaisiin markkinointia ja myyntiä käsitteleviin artikkeleihin.
Orientaatiotehtävän suorittaminen on edellytyksenä opintojaksolle osallistumiselle.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Laurean tutkintosääntö.)
Student workload
Osallistuminen lähiopetukseen
Itsenäinen työskentely (mm. luentojen kertaaminen, tehtävien tekeminen, tiimitapaamisiin valmistautuminen)
Oppimistehtävät
Tiimityö (palaverit, ohjaukset, yhdessä työskenteleminen)
Esitykset valmistautumisineen
Opintojakson laajuus on 10 opintopistettä, joka tarkoittaa opiskelijalle laskennallisesti 270 opiskeluun käytettyä tuntia.
Content scheduling
Opintojakso koostuu neljästä teemasta:
1. Markkinoinnin ja myynnin perusteet
2. Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen
3. Markkinoinnin kilpailukeinoanalyysi
4. Markkinoinnin kehittämisprojekti
Further information
Seuraava ohje koskee Digitaalisten palvelujen kehittämisen koulutuksen opiskelijoita, joilla opintojakson suorittaminen on viivästynyt: opintojakson tilalle on vuodesta 2025 alkaen tullut opintojakso ND00CC00 Liiketoimintaympäristöt 5 op. Eriävästä laajuudesta johtuen sovitaan lisäksi erikseen, millä liiketalouden perussisällöllä voi korvata puuttumaan jäävät 5 op tai suoritetaan uuden OPS-rakenteen mukaisesti enemmän pakollisia IT-opintoja.
Myöskään turvallisuusalan opiskelijoille ei ole enää omaa opintojaksototeutusta opintojaksosta kevätlukukauden 2025 jälkeen. Mikäli opintojakso on jäänyt suorittamatta turvallisuusalan opiskelijalta viimeisen koulutuksen oman toteutuksen mukana, sen voi suorittaa liiketalouden koulutuksen opintototeutuksella.
Objective
The student is able to
- use the basic terms of marketing
- define the goals and metrics for marketing and sales
- apply the marketing mix framework to an organization responsibly*
- acquire customer information, define target groups, and describe the customer journey
- act and communicate in a customer-oriented manner in sales situations
- carry out a marketing development project**
**The addition 'responsibly' comes into effect on August 1, 2024.
** The translation has been corrected and modified to exclude teamwork from the learning outcome. The change comes into effect on August 1, 2024.