Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteet (10op)

Toteutuksen tunnus: HL00BQ78-3028

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
23.05.2022 - 29.05.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
29.08.2022 - 29.11.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
7 op
TKI-osuus
7 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
Laurea Tikkurila
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Tietojenkäsittelyn koulutus (NTV2), Laurea Tikkurila
Opettajat
Minna-Kaisa Lehtilinna
Tiina Turku
Vastuuopettaja
Tiina Turku
Ryhmät
NDV222KA
Tietojenkäsittelyn koulutus, digitaalisten palveluiden kehittäminen, monimuotototeutus, K22, Tikkurila
Opintojakso
HL00BQ78

Opetusmenetelmät

Monimuotototeutus

Oppimateriaalit

Oppimateriaalit löytyvät/ilmoitetaan Canvasista.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opinnon vaihtoehtoinen suoritustapa: näyttö.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään kehittämisprojekti Vihreä vastuu -hankkeelle.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Läsnäolovelvollisuus seuraavissa päivissä:
Ma 29.8. aloitus ja projektien esittely
Ma 21.11. projektien esitykset
Ti 29.11. projektien esitykset

Lisätiedot

Seuraava ohje koskee Digitaalisten palvelujen kehittämisen koulutuksen opiskelijoita, joilla opintojakson suorittaminen on viivästynyt: opintojakson tilalle on vuodesta 2025 alkaen tullut opintojakso ND00CC00 Liiketoimintaympäristöt 5 op. Eriävästä laajuudesta johtuen sovitaan lisäksi erikseen, millä liiketalouden perussisällöllä voi korvata puuttumaan jäävät 5 op tai suoritetaan uuden OPS-rakenteen mukaisesti enemmän pakollisia IT-opintoja.

Myöskään turvallisuusalan opiskelijoille ei ole enää omaa opintojaksototeutusta opintojaksosta kevätlukukauden 2025 jälkeen. Mikäli opintojakso on jäänyt suorittamatta turvallisuusalan opiskelijalta viimeisen koulutuksen oman toteutuksen mukana, sen voi suorittaa liiketalouden koulutuksen opintototeutuksella.

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja vastuullisesti*
- hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- tehdä markkinoinnin kehittämisprojektin**

*Tarkennus "vastuullisesti" astuu voimaan 1.8.2024.
** Tavoitteen lopusta on on jätetty pois tarkenne "tiimissä". Muutos astuu voimaan 1.8.2024.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön (Laurean tutkintosääntö).

Opiskelijan, joka ei ole suorittanut hyväksytysti opintojakson läpäisemiseksi asetettuja tehtäviä tai tenttejä, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. Hylätyn tentin tai muun suorituksen voi uusia kaksi kertaa. Varsinaiseen tenttiin osallistumatta jättäminen lasketaan yhdeksi suorituskerraksi. (Laurean tutkintosääntö.)

Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu.

Siirry alkuun