Skip to main content

Introduction to Marketing (10cr)

Code: HL00BQ78-3028

General information


Enrollment
23.05.2022 - 29.05.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
29.08.2022 - 29.11.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
7 cr
RDI portion
7 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Tietojenkäsittelyn koulutus (NTV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
Minna-Kaisa Lehtilinna
Tiina Turku
Teacher in charge
Tiina Turku
Groups
NDV222KA
Tietojenkäsittelyn koulutus, digitaalisten palveluiden kehittäminen, monimuotototeutus, K22, Tikkurila
Course
HL00BQ78

Teachin methods

Monimuotototeutus

Materials

Oppimateriaalit löytyvät/ilmoitetaan Canvasista.

Completion alternatives

Opinnon vaihtoehtoinen suoritustapa: näyttö.

Employer connections

Opintojaksolla tehdään kehittämisprojekti Vihreä vastuu -hankkeelle.

Exam schedules

Läsnäolovelvollisuus seuraavissa päivissä:
Ma 29.8. aloitus ja projektien esittely
Ma 21.11. projektien esitykset
Ti 29.11. projektien esitykset

Further information

Seuraava ohje koskee Digitaalisten palvelujen kehittämisen koulutuksen opiskelijoita, joilla opintojakson suorittaminen on viivästynyt: opintojakson tilalle on vuodesta 2025 alkaen tullut opintojakso ND00CC00 Liiketoimintaympäristöt 5 op. Eriävästä laajuudesta johtuen sovitaan lisäksi erikseen, millä liiketalouden perussisällöllä voi korvata puuttumaan jäävät 5 op tai suoritetaan uuden OPS-rakenteen mukaisesti enemmän pakollisia IT-opintoja.

Myöskään turvallisuusalan opiskelijoille ei ole enää omaa opintojaksototeutusta opintojaksosta kevätlukukauden 2025 jälkeen. Mikäli opintojakso on jäänyt suorittamatta turvallisuusalan opiskelijalta viimeisen koulutuksen oman toteutuksen mukana, sen voi suorittaa liiketalouden koulutuksen opintototeutuksella.

Objective

The student is able to
- use the basic terms of marketing
- define the goals and metrics for marketing and sales
- apply the marketing mix framework to an organization responsibly*
- acquire customer information, define target groups, and describe the customer journey
- act and communicate in a customer-oriented manner in sales situations
- carry out a marketing development project**

**The addition 'responsibly' comes into effect on August 1, 2024.
** The translation has been corrected and modified to exclude teamwork from the learning outcome. The change comes into effect on August 1, 2024.

Assessment criteria, approved/failed

Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön (Laurean tutkintosääntö).

Opiskelijan, joka ei ole suorittanut hyväksytysti opintojakson läpäisemiseksi asetettuja tehtäviä tai tenttejä, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. Hylätyn tentin tai muun suorituksen voi uusia kaksi kertaa. Varsinaiseen tenttiin osallistumatta jättäminen lasketaan yhdeksi suorituskerraksi. (Laurean tutkintosääntö.)

Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu.

Go back to top of page