Markkinoinnin perusteet (10op)
Toteutuksen tunnus: HL00BQ78-3042
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 28.11.2022 - 04.12.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 23.01.2023 - 31.05.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 8 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- Laurea Otaniemi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus (HLG2), Laurea Otaniemi
- Opettajat
- Eeva Miettinen
- Tomas Illman
- Vastuuopettaja
- Eeva Miettinen
- Ryhmät
-
HLG223KALiiketalouden koulutus, digitaalinen markkinointi, monimuotototeutus, K23, Otaniemi
- Opintojakso
- HL00BQ78
Opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan monimuoto-opetuksena Otaniemen kampuksella. Orientaatio on zoomissa, orientaatiosta ei tule tallennetta. Otaniemen kampuksella toteutettavien lähipäivien lisäksi opiskelijat ja opiskelijatiimit toimivat itsenäisesti verkossa / tapaamisin.
Opintojaksossa on kolme osa-aluetta; Myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteet, asiakaskokemus sekä havainnointiosio. Opintojaksolla tehdään sekä tiimi- että yksilötehtäviä.
Opintojakson tavoitteiden mukaisesti opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja
- hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- tehdä markkinoinnin kehittämisprojektin tiimissä
Aika ja paikka
Lähiopetuspäivät Otaniemen kampuksella ilmoitetun aikataulun mukaisesti (pakki). Lähiopetuspäiviin tulee osallistua. Oppimisympäristönä käytämme Canvas -alustaa.
Oppimateriaalit
Opintojaksossa käytettävä kirjallisuus on nähtävissä opintojakson työtilassa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Osaamisen näyttö.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tästä näet tapaamispäivät. Aikatauluihin saattaa tulla pieniä muutoksia.
23.01.2023 09.00 - 11.30
14.02.2023 13.00 - 16.00
14.03.2023 13.00 - 16.00
18.04.2023 13.00 - 16.00
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson 10 opintopistettä jakautuu eri painotusten mukaisesti kolmen eri teeman kesken. Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta.
Lisätiedot
Seuraava ohje koskee Digitaalisten palvelujen kehittämisen koulutuksen opiskelijoita, joilla opintojakson suorittaminen on viivästynyt: opintojakson tilalle on vuodesta 2025 alkaen tullut opintojakso ND00CC00 Liiketoimintaympäristöt 5 op. Eriävästä laajuudesta johtuen sovitaan lisäksi erikseen, millä liiketalouden perussisällöllä voi korvata puuttumaan jäävät 5 op tai suoritetaan uuden OPS-rakenteen mukaisesti enemmän pakollisia IT-opintoja.
Myöskään turvallisuusalan opiskelijoille ei ole enää omaa opintojaksototeutusta opintojaksosta kevätlukukauden 2025 jälkeen. Mikäli opintojakso on jäänyt suorittamatta turvallisuusalan opiskelijalta viimeisen koulutuksen oman toteutuksen mukana, sen voi suorittaa liiketalouden koulutuksen opintototeutuksella.
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja vastuullisesti*
- hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- tehdä markkinoinnin kehittämisprojektin**
*Tarkennus "vastuullisesti" astuu voimaan 1.8.2024.
** Tavoitteen lopusta on on jätetty pois tarkenne "tiimissä". Muutos astuu voimaan 1.8.2024.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty